Una casa de llum

Activitat escolar: Visita + taller

Nivell educatiu: Primària. Cicle superior
Durada: 120 minuts (40 minuts la visita al Museu i 80 minuts el taller)
Preu: 5,00 €
Cuita opcional: 3 € / peça (aquest cost s'afegirà al preu per alumne)
Informació i reserves:
972 642 067 (de dilluns a divendres de 9:00 a 14:00 h); reserves.terracotta@labisbal.cat
És imprescindible fer reserva prèvia amb antelació i esperar la confirmació.

Observacions pràctiques per als grups:
- Es disposa d’aparcament propi, amb un ampli espai per autocars.
- L’espai exterior del museu és la zona de recepció i distribució dels grups.
- L’espai exterior es pot utilitzar com a zona d’esbarjo i esmorzar.

Amb aquesta proposta podràs crear i emportar-te a casa la teva pròpia "casa de llum", per donar caliu a la teva llar amb un objecte fruit de la teva imaginació.

Quan no hi havia llum elèctrica per a il·luminar, o quan volem tenir una sensació càlida en una sala solem fer servir les espelmes. Aquestes necessiten un suport, n'hi han de molt senzills i de molt ornamentats. Veurem alguns exemples al Museu, així com algunes decoracions que poden ser utilitzades per fer la nostra peça de ceràmica. Es pot decorar pintant amb engalbes fent servir el bany, la llanterna, la trepa, l'esquitx, el jaspi i a pinzell. També podem crear relleus, retallar o fer incisions. Mirarem de trobar a la col·lecció permanent peces utilitzades amb relació a la llum i a l'electricitat. Peces també relacionades amb l'arquitectura i com aquestes tenen un component artesanal i un component industrial.

Objectiu: Fer una creació d’un objecte de ceràmica decorativa que a la vegada és funcional. Desenvolupar el sentit de l’harmonia amb allò que és necessari.