La feina de carboner

Homenatge a Lluís de la Deixesa

Del ds. 29.04.23 al dv. 06.10.23

Entrada lliure

Aquesta exposició és un merescut record a tots els antics carboners de les Gavarres en motiu del centenari del naixement d'en Lluís Pla i del trentè aniversari de la primera edició de la Carbonera, de la qual en Lluís va ser un dels pilars fundacionals.

En Lluís va ser un reconegut carboner i promotor cultural del Massís de les Gavarres que l'any 1993, juntament amb Simon Cruanyes, van encendre una carbonera al mas Baulida de Sant Sadurní de l'Heura, al costat del camí dels Metges. La voluntat inicial va ser la de documentar tot el procés per a l’obtenció de carbó vegetal a través de textos, fotografies i vídeos. Una encesa, que tot i que inicialment havia de ser puntual, va donar lloc a la primera edició d'una festa popular que el 1996 es va traslladar a Sant Climent de Peralta, al paratge conegut com el Sobellàs, i que des del 2015 es coneix com el Paratge de Lluís Pla i Pascual.

Dissabte

Divendres