El foc per damunt de tot

Núria Soley

Del dv. 03.05.24 al dg. 14.07.24

Entrada lliure

Exposar a La Peixera! A La Bisbal! Amb peça de petit format!

Reconec que quan vaig rebre la proposta, la primera sensació que vaig tenir va ser de pànic davant la responsabilitat que havia d’assumir. Dies després, però, un cop paït l’impacte, em vaig sentir afalagada de ser convidada a mostrar el meu treball en l’àmbit de la joieria ceràmica.

Les peces que podeu veure en aquesta exposició són fruit d’un aprenentatge constant. Tant pel que fa a la ceràmica, amb l’experimentació amb diferents tècniques per aplicar-les al petit format, com pel que fa al treball del metall, aprenent tècniques de joieria per poder aplicar-les a la ceràmica. És la combinació d’aquestes dues disciplines que em permet crear les meves col·leccions de joies, que concebo com a petites escultures per lluir sobre el cos. Dues disciplines en les que el foc té un paper indispensable, i d’aquí que li hagi dedicat el títol.

Les joies exposades daten de diversos anys. He volgut mostrar diferents èpoques de la meva trajectòria per poder destacar peces que m’estimo, perquè han sigut importants en l’àmbit personal; ja sigui per la dificultat de realització, per ser el resultat de moltes hores d’experimentació o perquè la bona acceptació que van tenir van suposar un impuls a la meva obra i per això els hi tinc un especial record.

Finalment, dir-vos que m’ha vingut de gust acompanyar les peces amb una petita descripció en clau poètica. M’ha semblat adient fer-ho amb mètrica de haiku, perquè no deixa de ser un poema de petit format, també.

Espero que us agradi aquesta mostra de la feina d’una ceramista d’ofici que de mica en mica ha anat aprenent alguns secrets del treball del metall per poder obrir-se camí amb el que és la seva passió, la joieria ceràmica.

Núria Soley

Divendres