Esmalt amb sal

Del dv. 15.10.21 al dg. 09.01.22

Espai "La Peixera"

Del 15 d'octubre de 2021 al 9 de gener de 2022

Bodo Röder, procedent d’Alemanya, viu a prop de Frankfurt i segueix la tradició ceràmica de Westerwald.

Una zona que es troba a la part sud de la carena muntanyosa de Westerwald. Gràcies al gran volum d’argila de la zona, la ceràmica hi té una llarga tradició. Avui dia segueixen existint gran quantitat de terrisseries a la regió anomenada «Kannenbäckerland». La història de la ceràmica es mostra de forma fascinant al Museu de la Ceràmica de Höhr-Grenzhausen.

Bodo Röder treballa amb ceràmica esmaltada amb sal des de fa més de 30 anys. Va visitar el Terracotta Museu fa tres anys i va quedar molt impressionat per la seva mida i concepció. El que més el va sorprendre van ser els antics forns rodons de llenya i els vídeos ones mostra la seva encesa i cocció.

Bodo Röder ha realitzat coccions de ceràmica amb llenya durant gairebé 40 anys. El seu forn és molt més petit que els del museu Terracotta, de 2 m, tot i que arriba als 1.320 graus. I la cocció dura entre 24 i 48 hores.

Va passar de la producció tradicional de ceràmica esmaltada amb sals de Westerwald (on ara fan coccions amb forns de gas i tenen una gamma limitada de colors) a una combinació de cuita de llenya, junt amb les seves investigacions, experiments i una nova manera de tractar la superfície de les peces, és a dir, l’aplicació de diverses capes d’engalbes, òxids, esmalts i minerals. En Bodo constantment aconsegueix una gamma més gran de colors i efectes.

A banda de la producció de peces d’ús quotidià, ha estat produint peces artístiques amb un patró tallat i estriat característic. La intenció per als propers anys és seguir amb tècniques de tallat per explorar nous dissenys,noves barreges d’argila i materials d’esmalt.

Bodo Röder

Divendres