Orgull de terrisser

Del dg. 16.10.22 al dg. 04.06.23

Entrada lliure

Prorrogada fins al 4 de juny de 2023

El treball artesà és molt més que el mer ofici: pren temps, paciència i repetició perquè és dur, feixuc i treballós, i per això implica compromís, implicació per la feina ben feta i la satisfacció de fer-la bé.

La matèria es resisteix a emmotllar-se a les nostres intencions; és necessari conèixer les seves propietats i possibilitats. En aquest sentit, l’artesà no pot ser entès només com un treballador material sinó com aquell que a través de la seva habilitat procura fer bé el seu treball i sent satisfacció per fer-ho. L'artesà, doncs, no és artesà per allò que fa sinó per com ho fa, perquè no entén la seva feina únicament com un mitjà per aconseguir un fi: més que produir coses útils (que també), produeix coses ben fetes, i n’obté una recompensa emocional.

I aquesta consideració és la que ha motivat l’exposició que avui presentem: “Orgull de terrisser”, es titula, una mostra on el Terracotta Museu presenta una selecció de peces ceràmiques bisbalenques que a través d’algun tipus d’inscripció o llegenda escrita (noms, numerals i anotacions diverses) manifesten de manera fefaent aquesta satisfacció personal per la feina ben feta i el sentiment de pertinença a un lloc i a un grup.

Cartell del Parant taula 2022

III Llibre d'exposicions