Parant taula

Del ds. 29.06.24 al dg. 23.02.25
Entrada lliure
Inauguració: dissabte 29 de juny a les 19 h

L’edició 2024 del “Parant taula” arriba farcida de novetats, s’han potenciat els col·laboradors de la passada edició i s’han fet passos endavant per tal de consolidar l’esdeveniment com el veritable espai de confluència entre la ceràmica i la gastronomia del país. Altra vegada, doncs, en el Terracotta Museu s’apleguen en harmonia i col·laboren plegades dues de les tradicions més emblemàtiques de l’Empordà: l’ofici ancestral i singular del ceramista, representat pels artesans i artistes aplegats a l’Associació de Ceramistes de la Bisbal i la marca Ceràmica de la Bisbal, i la gastronomia nostrada i de qualitat realitzada amb els excel·lents productes del territori, promoguda pel col·lectiu de professionals de la cuina i la restauració de la Federació de Comerç de la Bisbal.

Una mica d’història

El 2014, dins la mostra de ceràmica i gastronomia de la Bisbal, “Tastaolletes”, es va organitzar com a activitat paral·lela una exposició col·lectiva de vaixelles de la marca “Ceràmica de la Bisbal” al Castell Palau. Una iniciativa de difusió i de promoció de la ceràmica local que va ser possible gràcies a la col·laboració entre l’Ajuntament i l’Associació de Ceramistes de la ciutat.

Cartell del Parant taula 2022

L’any 2018 el Terracotta Museu se sumava a aquest projecte i acollia a les seves instal·lacions l’exposició de vaixelles, la qual va passar a denominar-se “Parant taula”.

L’èxit d’aquest canvi d’ubicació i de nomenclatura va propiciar que durant els anys 2019 i 2022 “Parant taula” seguís creixent, proposant novetats destacades i cercant nous col·laboradors. La voluntat era reivindicar el treball dels artesans ceramistes de la Bisbal i la seva gran qualitat, així com donar a conèixer les possibilitats de la ceràmica feta a casa nostra tant al públic en general com també als professionals del món de l’hostaleria. Un objectiu que, amb l’ajut dels col·lectius gastronòmics de la “Cuina de l’Empordanet” i de la Federació de Comerç de la Bisbal s’acomplí amb escreix, tot demostrant que la fusió de l’artesania amb la restauració reforça la seva visibilització i posicionament i permet combinar qualitats per a créixer junts en exclusivitat i valor afegit.

I enguany el “Parant taula” continua amb aquest maridatge, consolidant la participació del grup de professionals de la cuina i de la restauració aplegats a la Federació els quals, s’esmerçaran a reflectir aquesta combinació perfecta entre l’artesania ceràmica i la gastronomia, que enalteix mútuament ambdós sectors i aprofita les seves sinèrgies.

Una nova edició on clarament s’aposta per la qualitat, la innovació i la creativitat, i es fomenten experiències amb nous suports i nous materials que imprimeixen caràcter i exclusivitat: vaixelles úniques amb dissenys especials que sumen distinció a l’experiència sensorial de menjar i que mostren, de manera evident, el bon estat de salut en que es troba la ceràmica bisbalenca gràcies a la innovació i a la recerca constant dels seus artesans.

Dissabte

Diumenge