Nit de gastronomia i cultura al Terracotta Museu

22.02.2022

El Terracotta Museu es convertirà per un dia en un restaurant estrella gràcies a una de les principals novetats del “Parant taula”, l’exposició col·lectiva de vaixelles de ceràmica de la Bisbal. Es tracta d’una iniciativa impulsada per l’Associació de Ceramistes de la Bisbal amb la col·laboració del Terractotta Museu i l’Ajuntament de la Bisbal, i confiada al col·lectiu Cuina de l’Empordanet, que aplega a un ampli grup de professionals de la restauració i que treballa per la difusió de la cuina del Baix Empordà.

Una experiència gastronòmica i cultural única que compta amb la participació de quatre dels restaurants del col·lectiu, que han elaborat un menú especial per aquesta ocasió, servit en les vaixelles exclusives exposades a la mostra, totes elles dissenyades pels professionals de l’Associació de Ceramistes de la Bisbal. Una fusió entre ceràmica i gastronomia, dos sectors d’una gran tradició i renom en el nostre territori que no deixen de créixer i renovar-se per estar sempre en l’avantguarda, però sense perdre mai de vista les seves arrels.

El sopar consistirà en quatre aperitius, dos entrants, dos plats principals i dos postres, tot plegat elaborat amb productes de proximitat i de temporada per reconeguts xefs locals: Vicenç Fajardo del Saó Restaurant de Fonteta, Quim Caselles del Casamar de Llafranc, Joan Carles Sánchez de Es Portal de Pals i, el guardonat amb dues estrelles Michelin des del 2020, Albert Sastregener del Bo.Tic de Corçà. Tots ells explicaran les característiques i ingredients de les seves elaboracions als comensals, que estaran maridades amb vins locals.

Abans d’entrar en la part més gastronòmica, el Museu oferirà dues activitats culturals exclusives pels comensals. En primer lloc, una visita guiada al magatzem de reserva on es custodia el seu fons –l'espai més privatiu del museu–, on es conserven més de 13.000 objectes entre peces de ceràmica, motlles i eines. Allà també es poden visitar les restes d’un antic forn de ceràmica de flama directa, una joia patrimonial desconeguda pel gran públic. La segona activitat és un recital de violoncel a càrrec de la violoncel·lista i compositora Lluïsa Paredes. La violoncel·lista va cursar estudis superiors de música al Conservatori Isaac Albéniz de Girona, i des del 2017 fins a l’actualitat es continua formant al Conservatori Metropolitana de Lisboa. La duració de cada una d’aquestes propostes serà d’uns vint minuts.

L’activitat tindrà lloc el dia 25 de març i forma part de les activitats del “Parant taula” l’exposició col·lectiva que, regularment, presenta les noves col·leccions de servei de taula de ceràmica de la Bisbal i rodalia. Es tracta d’una mostra plenament consolidada que enguany arriba a la seva tercera edició i on participen productors adherits a la marca “Ceràmica de la Bisbal” o associats a l’Associació de Ceramistes de la Bisbal. Un cop més, com és habitual des de l’edició 2018, el Terracotta Museu acull l’exposició, que es podrà visitar a la Sala d’exposicions temporals entre el 19 de març i el 26 de juny.

Divendres 25 de març | 19:30 h
Preu: 86 € (reserves online)

Menú:

APERITIUS

• Pa amb tomata i anxova (Bo.TiC)
  • Cacauets salats (Bo.TiC)
  • Tàrtar d’escamarlans amb brunoise de ceba tendra i el seu caldo (Casamar)
  • Truita de patata i ceba (Bo.TiC)

ENTRANTS

• Cremós de foie, sorbet de poma, daus de pera, sablé de llima i aire de fonoll (Bo.TiC)
  • Brandada d’espet amb pesto d’herbes i notes curades (Casamar)

PEIX