Celebrem el Dia de l'Art inaugurant 'Javier Garcés. Escultures ceràmiques'

03.04.2018

El dissabte 14 d'abril, coincidint amb les activitats del Dia Internacional de l'Art, el Terracotta Museu inaugurarà, a les 19:30h, l'exposició temporal "Javier Garcés. Escultures ceràmiques". L'acte estarà presidit pel Sr. Lluís Sais i Puigdemont, alcalde de la Bisbal d'Empordà, i finalitzarà amb l'actuació del cantautor Pau Blanc, que presentarà els temes del seu primer àlbum d'estudi El Jou (Right Here Right Now, 2017).

Un dels objectius del museu és la difusió de la ceràmica com una forma d'expressió artística, i per tant, dels artistes contemporanis que utilitzen l'argila com la matèria primera de les seves creacions. El protagonista de la nova exposició del Terracotta Museu és un dels autors més influents i reconeguts del nostre territori en aquesta disciplina. Una mostra retrospectiva dedicada íntegrament a l'obra en ceràmica d'aquest artista resident i fill adoptiu de l'Empordà, Javier Garcés (Saragossa, 1959).

La sala d'exposicions temporals mostrarà un recorregut per la seva producció escultòrica realitzada en ceràmica, unes peces que es veuran reforçades a través de dibuixos i esbossos realitzats per l'artista. Aquesta selecció d'obres, d'un realisme colpidor i molt personal, permetran copsar el seu gran domini de la tècnica, obres que no deixen de ser un reflex del seu entorn humà més proper (confirmat per familiars i amics).

Garcés és un treballador incansable, constant i perseverant, la seva obra escultòrica ha oscil·lat sempre entre el genèric i el singular, entre la sostracció de tot rastre d'individualització fins a la recreació hiperrealista en el més ínfim detall dels seus personatges. Es tracta doncs d'una recreació escultòrica que ennobleix les persones reals a les que retrata, però sense sublimar-les.

La seva trajectòria de treball sempre s'ha caracteritzat per la sinceritat i l'honestedat, característiques que l'han dut a l'extraordinària mestria que podrem admirar en aquesta exposició.

Un cop finalitzada la presentació oficial de la nova exposició, el músic bisbalenc Pau Blanc ens oferirà els temes del seu primer disc El Jou, produït per un altre músic bisbalenc, Aleix Bou (Mazoni, The Gramophone Allstars, Núria Graham). Aquest primer treball presenta una desena de temes que es mouen entre el pop d'autor, el folk i el pop rock, tots ells amb unes lletres carregades d'ironia.