Presentem el catàleg de l'exposició 'Muntanyes, mars i jardins tancats', de Maria Bofill

15.07.2020

El divendres 17 de juliol, a les 19:30?h, es presentarà el catàleg Muntanyes, mars i jardins tancats”, dedicat a l’exposició temporal de la ceramista Maria Bofill, que servirà per acomiadar aquesta mostra que des de l’1 de març es troba instal·lada a la Sala d’Exposicions Temporals del Museu. TTot i que inicialment havia de finalitzar el 21 de juny, a causa de la pandèmia, s'ha prorrogat fins al pròxim 26 de juliol. La presentació, que es realitzarà respectant totes les mesures de prevenció contra la Covid-19, es complementarà amb una visita guiada a l'exposició temporal a càrrec de la mateixa artista, una oportunitat única per descobrir la seva obra a través de les seves pròpies paraules i reflexions.

El catàleg presenta l’exposició de la Maria Bofill a través d’un text de l’historiador de l’art Joan Miquel i Llodrà, i de les imatges del fotògraf Jordi Geli. També inclou un reportatge fotogràfic d’altres aspectes menys coneguts de la mostra; com el disseny, el muntatge i la inauguració. La presentació d’aquest setè volum de la col·lecció Catàlegs del Terracotta Museu anirà a càrrec del mateix Joan Miquel Llodrà; de la ceramista i bona amiga de l’artista, Madola; de l’alcalde de la Bisbal d’Empordà, Enric Marqués; i de la protagonista de la mostra, l’artista i ceramista, Maria Bofill.

Amb més de seixanta anys en el món de la ceràmica, l’obra de Maria Bofill és extensa i àmpliament reconeguda en el món de l’art; tant a Catalunya com a la resta del món, essent una de les grans ceramistes del país. Des del 1980, la porcellana és el material més habitual i característic de la seva producció, al costat de la ceràmica en gres i la refractaria. L’exposició “Muntanyes, mars i jardins tancats” vol ser un recorregut dels últims deu anys de la seva activitat artística. Com queda palès en el títol de la mostra, la seva gran font d’inspiració prové de la natura: muntanyes, mars, jardins, però també rius, núvols i infinitat de referents paisatgístics que la ceramista catalana reinterpreta artísticament a través del filtre de la seva mirada.