Celebrem el Dia Internacional de l’Art 2021

14.04.2021

Un cop més el Terracotta Museu participarà en el Dia Internacional de l’Art, que en aquesta novena edició es desplega amb una àmplia programació d’activitats culturals i artístiques que tindran lloc el cap de setmana del 16, 17 i 18 d’abril, a les comarques de Girona. Serà una edició mixta, que alternarà actes en format presencial i virtual, a causa de la situació excepcional que estem vivint.

El divendres 16 d’abril a les 19:30 h, s’inaugurarà l’exposició temporal Camins poc transitats. La Factoria de Núvols, la nova proposta de l’espai “La Peixera”. Durant l’acte es vetllarà per complir amb les mesures sanitàries necessàries del PROCICAT: aforament limitat amb reserva prèvia (972 64 20 67 / terracottamuseu@labisbal.cat) i distància de seguretat entre els assistents. L’exposició forma part del cicle d’exposicions temporals que l’Associació de Ceramistes de la Bisbal comissaria en aquesta sala del Museu i es podrà visitar fins a l’11 de juliol.

La Factoria de Núvols va ser un col·lectiu de ceramistes de l’Empordà que, entre el 2005 i el 2011, va destacar dins el món de la ceràmica per apropar la cocció ceràmica al gran públic a través de performances realitzades arreu del país. En diferents etapes varen formar part del grup: Carlets Torrent, Didi Heras, Josep Matés, David Rosell, Carles Pagès, Marcos Pacheco, Igor Garai i Marta Martínez Hortet.

A partir d’un forn, que ells mateixos construïen, realitzaven cuites en directe tot narrant una història a través del foc, les peces i l’escenografia. Durant l’espectacle, que sempre es realitzava de nit, s’obria el forn davant del públic per mostrar les peces roents que, en ocasions, escopien foc amb grans deflagracions al ritme de la música.

En paraules d’Anna Ballesté i Míriam Seguí, comissaries de la mostra: “amb aquesta exposició volem fer un reconeixement públic a aquest col·lectiu artístic i explicar com La Factoria de Núvols va treure del taller la cocció ceràmica per donar-li un format autèntic i genuí”. L’eix central de l’exposició és una selecció de peces realitzades durant els seus espectacles i un audiovisual amb entrevistes als ceramistes que varen formar part del col·lectiu.

Paral·lelament, i amb un format audiovisual, el Terracotta Museu presentarà una visita guiada virtual a l’exposició temporal Díaz Costa. Ceramista. En aquesta proposta el comissari de l’exposició, Xavier Rocas, mostra la figura i l’obra d’Eusebi Díaz Costa, un dels ceramistes bisbalencs més destacats en l'àmbit internacional de mitjan segle XX. A partir del 16 d’abril a les 10 h es podrà visualitzar el vídeo amb la visita –en el canal de YouTube del Museu– i descobrir quina va ser la importància cabdal d’aquest personatge en la ceràmica del nostre país.

Finalment, també cal destacar que durant tot el cap de setmana –a partir del divendres– hi haurà portes obertes al Terracotta Museu, una bona excusa per acostar-se fins a redescobrir l’exposició permanent i visitar les exposicions temporals que actualment es troben en cartell: “Díaz Costa. Ceramista”, “Camins poc transitats. La Factoria de Núvols” i “Ceràmica Viva (5a ed.)”.