L'estiu del Terracotta!

21.06.2018

L'estiu del Terracotta són dos mesos farcits de propostes i activitats. Uns mesos, juliol i agost, on hi haurà visites guiades i teatralitzades, demostracions de torn, inauguracions, exposicions i la segona edició del Mercat de Nit. Les activitats estan pensades per totes aquelles persones que aprofiten l'estiu per conèixer i apropar-se d'una manera lúdica i distesa a la història i al patrimoni ceràmic de la Bisbal.

Els dissabtes a la tarda hi haurà demostracions de torn al claustre d'entrada del museu. Tots aquells que s'acostin a visitar-nos veuran en primera persona com s'utilitza l'eina principal i més emblemàtica dels ceramistes bisbalencs.

La nit del 7 de juliol serà ideal per prendre la fresca en el II Mercat de Nit. Després de l'èxit de la primera edició, la Unió de Comerciants de la Bisbal tornarà a organitzar el mercat noctàmbul de productes bisbalencs al Terracotta. Portes obertes al museu, música en directe, gastronomia i bon ambient.

Enguany s'han programat tres visites guiades diferents. En la proposta Descobreix el Terracotta es visitarà l'exposició permanent per tal de copsar la importància de la ceràmica en la història i l'actualitat de la Bisbal. La visita teatralitzada Tot per un Ral afegirà la part més dinàmica i divertida, on dos personatges singulars substituiran al guia oficial i ens explicaran la història de la ciutat i de la ceràmica bisbalenca. El taller de Javier Garcés és una visita guiada emmarcada dins de les activitats de l'exposició “Javier Garcés. Escultures ceràmiques”, a càrrec del mateix artista, combinarà la visita a dos espais: l'exposició temporal dedicada a la seva obra en ceràmica, i el taller de l'artista, l'espai de creació on neix la major part de la seva producció.

I per les famílies que visitin el museu s'ha preparat la visita familiar autoguiada El manual del petit ceramista. Es tracta d'una activitat complementària a la visita on nens i nenes es poden convertir en aprenents de ceramista. Durant la visita el manual us proposarà un conjunt de proves i enigmes que s'hauran de resoldre.

Les exposicions per la seva banda, tampoc fan vacances al Terracotta Museu, on aquest estiu s'inauguraran dues noves mostres. El 7 de juliol s'inaugurarà FangTEA’t. Autisme i Fang a l'Espai “La Peixera”. Des del taller de ceràmica de la Fundació Autisme Mas Casadevall es treballa des de principi d'any en la creació d'una nova experiència basada en la idea de donar-se forma a partir del fang. El 3 d'agost hi haurà la inauguració de Madola. Vestigis, es tracta d'una mostra d’un gran nivell artístic on es podrà contemplar una selecció de peces d'aquesta ceramista catalana.

Durant tot l'estiu també es podrà visitar Ceràmica blava catalana de la Col·lecció Mascort. Peces seleccionades, una selecció de peces de la col·lecció de Ramon Mascort elaborades a Barcelona i a Lleida entre els segles XVII i XVIII. I fins al 23 de juliol encara hi haurà temps per gaudir de la mostra Javier Garcés. Escultures ceràmiques, un recorregut per la producció escultòrica realitzada en ceràmica de l'artista.

L'estiu no és només sol i platja, el Terraccotta Museu ofereix un munt d'activitats per descobrir, aprendre i gaudir de la màgia de la ceràmica!

Consulteu el programa per més informació*.
*L'activitat "El taller de Javier Garcés" ha canviat de data, en comptes del dissabte 21 de juliol a les 12:30 h, es realitzarà els divendres 13 i 20 de juliol a les 18:00 h.