Esquarterades. Una instal·lació de Maïs

Catàlegs del Terracotta Museu, 09

Catàleg de l’exposició “Esquarterades”, que va estar instal·lada a la Sala d’exposicions temporals del Terracotta Museu del 25 de novembre de 2020 al 8 de març de 2021.

Maïs va realitzar la instal·lació Esquartejada el 2009 pel Museu d’Art Contemporani de Fortaleza i de Sobral, a Brasil. Una obra que neixia de l’horror dels feminicidis de Ciudad Juárez (a Mèxic). El Grup de Dones de la Bisbal coneix la instal·lació i s’hi interessa de seguida. En aquest moment Maïs proposa exposar la seva obra al Terracotta Museu i convertir-la en una exposició col·lectiva que visualitzi la problemàtica de la violència de gènere i on la ceràmica doni una dimensió creativa diferent que ajudi a créixer i a donar força al projecte inicial. Per assolir-ho, s'involucra a deu artistes ceramistes de casa nostra.

Edita

Edició
550 exemplars

Catàlegs del Terracotta Museu

Cada nou volum dels “Catàlegs del Terracotta Museu”, acompanya i completa una de les mostres temporals instal·lades a la Sala d'Exposicions Temporals del museu, però al mateix temps mostra alguns dels seus aspectes menys coneguts, però no per això menys importants. El procés que envolta el disseny, el muntatge, o fins i tot la inauguració de l'exposició queden reflectits a les pàgines de cada nova publicació.

Els “Catàlegs del Terracotta Museu” estan dissenyats per ser agrupats en forma de col·lecció. La suma de cada un d'ells conformarà un “Llibre d'Exposicions”, un reflex de la trajectòria expositiva del Terracotta Museu.

Aquest catàleg forma part del III Llibre d'Exposicions, que inclou la rajola Equitum, dissenyada i produïda per Limón Studio. Es tracta d'una gelosia està conformada per impressió 3D en argila amb pastes de desenvolupament local. La impressió 3D en ceràmica va marcat l’entorn ceràmic de la Bisbal el 2020, amb novetats com l’adquisició d’una impressora 3D potter, la Terracotta Biennal i totes les activitats, sinergies i propostes que s’han generat al seu voltant. Equitum es va crear com un testimoni de tot aquest projecte i la seva producció es va realitzar amb la impressora 3D del Museu.