La ceramista Núria Gimbernat exposa la sèrie “Mirades” a l’Espai “La Peixera”

09.01.2023

El 2015, la ceramista Núria Gimbernat Maymí va tenir l’oportunitat d’accedir a una de les beques KREAS de l’Ajuntament de Girona, per a la producció i exhibició de projectes artístics. El treball d’investigació artística duta a terme a partir d’aquesta beca va donar com a resultat l’obra “Iris”, la qual va ser exposada posteriorment en el Centre Cultural La Mercè.

Aquesta obra va ser el punt de partida de la sèrie “Mirades”, en la qual la ceramista va continuar treballant fins a l’actualitat i que ara es pot veure fins al 9 d’abril a l’espai “La Peixera” del Terracotta Museu. Amb cada una de les peces exposades, l’artista reflexiona envers la percepció visual del món que ens envolta, i la subjectivitat de la mirada, en paraules de l’artista “com mirem, com observem, com interpretem el que veiem i com expressem el que sentim”.

Cada una de les obres està realitzada amb gres a través de l'ordenació de peces esmaltades i instal·lat a sobre d'un vidre òptic que es troba separat a pocs centímetres de la paret. El resultat final, doncs, és un joc visual ple/buit on el volum i el color de la peça s'uneixen visualment amb les ombres per donar una profunditat molt més complexa i interessant a les peces: “la llum i l’ombra són importants en la meva obra; per a mi, el buit, l’espai, és tan revelador com la matèria i el volum, conferint a cada peça un caràcter i forma únics”.

“Mirades” forma part del cicle d’exposicions que l’Associació de Ceramistes de la Bisbal impulsa a l’espai “La Peixera” amb la col·laboració del Terracotta Museu. Un espai pensat per a acollir una programació dinàmica d'exposicions temporals destinades a mostrar i fomentar la ceràmica artística de creació contemporània.