Viu l'estiu al Terracotta!

09.06.2017

Aquest estiu el Terracotta Museu presenta el programa de visites guiades “Estiu al Terracotta”, que tindrà lloc durant els mesos de juliol i agost. Aquestes visites estan pensades per totes aquelles persones que aprofiten l'estiu per conèixer i apropar-se un xic més a la història i al patrimoni ceràmic de la ciutat, sempre d'una manera lúdica i distesa.

Així doncs, en aquesta primera edició de “Estiu al Terracotta” s'han programat tres visites guiades diferents pensades per satisfer els esperits més exigents: demostracions, sortides a un obrador de la Bisbal en actiu i visites teatralitzades.

En la primera proposta, “Descobreix el Terracotta”, els usuaris visitaran els diferents espais i racons del museu per tal d'entendre els motius pels quals la Bisbal d'Empordà és considerada “la capital catalana de la ceràmica”. Aquesta visita es complementarà amb una demostració de torn per part d'un ceramista professional de la Bisbal. El ceramista demostrarà la seva perícia treballant l'argila i transformant-la en objecte. Aquesta visita s'ha programat en català, anglès, francès i castellà.

En la segona activitat, “Ceràmica, el procés”, es vol fer èmfasis justament en això, en el procés d'elaboració d'un atuell de ceràmica: des de l'extracció de la terra fins a la cuita de la peça. En el museu s'explicarà com es duia a terme en el passat i quins eren els passos que havien de dur a terme tots els ceramistes. La visita continuarà a un obrador en actiu on es podrà per descobrir com és el seu dia a dia: Puigdemont Ceràmica Artesanal, un obrador amb una llarga tradició familiar, està situat just a tocar del museu.

Finalment, la tercera visita, “Tot per un Ral”, afegirà la part la més dinàmica i, sobretot, més divertida! Es tracta d'una visita teatralitzada per tots els públics, on dos personatges singulars, veïns de la Bisbal, substituiran al guia del museu per explicar la història del museu i de la ceràmica bisbalenca. Cal destacar que aquests personatges, en Fonsu (obsessionat amb una gerra de la Unión Obrera de Alfareros) i la Remei (obsessionada amb la neteja de la ceràmica), faran la visita “a la seva manera”.

Consulteu el programa per més informació, preus i reserves.