Anunci emergent

Tancament provisional

L'excepcional episodi de pedregada que es va viure el dimarts 30 d'agost a la Bisbal d'Empordà va provocar importants desperfectes en la teulada del Terracotta Museu. Aquests danys han afectat la integritat de l'espai expositiu a més d'altres dependències privatives. Per tal de garantir la seguretat dels seus usuaris, l'equipament museístic es veu obligat a tancar les portes al públic fins que la visita sigui plenament segura. Des del Museu i l'Ajuntament s'està treballant per tal que aquest període de tancament sigui el més breu possible.

Disculpeu les molèsties que això us pugui ocasionar.

Parant taula 2022

Catàlegs del Terracotta Museu, 11

Catàleg de l'edició 2022 de l’exposició col·lectiva de vaixelles “Parant taula", que va estar instal·lada a la Sala d’exposicions temporals del Terracotta Museu del 19 de març al 18 de setembre de 2022.

Una nova edició en la qual, clarament, s’aposta per la qualitat, la innovació i la creativitat, i es fomenten experiències amb nous suports i nous materials que imprimeixen caràcter i exclusivitat: vaixelles úniques amb dissenys especials que sumen distinció a l’experiència sensorial de menjar i que mostren, de manera evident, el bon estat de salut en què es troba la ceràmica bisbalenca gràcies a la innovació i a la recerca constant dels seus artesans.

Edita
Terracotta Museu

Col·lecció
Catàlegs del Terracotta Museu

Coordinació edició
Xavier Rocas

Texos
Terracotta Museu

Any

Disseny
Pere Álvaro

Jordi Geli

Impressió
Gràfiques Trema

Dipòsit legal
Gi 665-2022

Edició
600 exemplars

Catàlegs del Terracotta Museu

Cada nou volum dels “Catàlegs del Terracotta Museu”, acompanya i completa una de les mostres temporals instal·lades a la Sala d'Exposicions Temporals del museu, però al mateix temps mostra alguns dels seus aspectes menys coneguts, però no per això menys importants. El procés que envolta el disseny, el muntatge, o fins i tot la inauguració de l'exposició queden reflectits a les pàgines de cada nova publicació.

Els “Catàlegs del Terracotta Museu” estan dissenyats per ser agrupats en forma de col·lecció. La suma de cada un d'ells conformarà un “Llibre d'Exposicions”, un reflex de la trajectòria expositiva del Terracotta Museu.

Aquest catàleg forma part del III Llibre d'Exposicions, que inclou la rajola Equitum, dissenyada i produïda per Limón Studio. Es tracta d'una gelosia està conformada per impressió 3D en argila amb pastes de desenvolupament local. La impressió 3D en ceràmica va marcat l’entorn ceràmic de la Bisbal el 2020, amb novetats com l’adquisició d’una impressora 3D potter, la Terracotta Biennal i totes les activitats, sinergies i propostes que s’han generat al seu voltant. Equitum es va crear com un testimoni de tot aquest projecte i la seva producció es va realitzar amb la impressora 3D del Museu.