4 peces de Museu

Sessió de cinema

Finalitzat
dijous, 14 de juliol | 22:00 h

Segona edició de 4 peces de Museu, una sessió de cinema on es projecten quatre curtmetratges documentals. En primer lloc, enguany, s’oferirà una un testimoni de l’ofici de terrisser a finals dels anys setanta en dues ciutats de gran tradició ceràmica: la Bisbal d'Empordà i Agost, al País Valencià. Pel segon curtmetratge, ens traslladarem fins als vuitanta i veurem en Modest Cuixart i en Carles Sala modelant i reflexionant sobre l'art i el procés creatiu. Finalment, per les dues últimes peces entrarem de ple en el segle XXI i veurem dues performances realitzades en el Terracotta Museu durant el 2013 i immortalitzades per l'Antoni Martí, la primera a càrrec d'en Marcos Pacheco i Josep Matés, i la segona d'en Carlets.

Fang de terrissa (1978)
de Joan Mallarach i Lluís Garay
Documental rodat en 16 mm i so directe que ens mostra els terrissers bisbalencs Lluís Cornellà i els germans Salamó i els terrissers del poble d'Agost al sud del País Valencià.

Sala versus Cuixart (1987)
de Miquel Riera i Antoni Martí
Una petita peça audiovisual inèdita de Miquel Riera i Antoni Martí, a on s'interrelacionen les sensibilitats artístiques d'en Modest Cuixart i d'en Carles Sala. Veurem els dos artistes al taller d'en Sala modelant i reflexionant sobre la seva creació.

Trastorns. Fang i fetge (2013)
d'Antoni Martí
Els ceramistes Marcos Pacheco i Josep Matés van realitzar aquesta performance ceràmica al claustre d'entrada del Terracotta Museu amb motiu de la inauguració de l'exposició d'en Marcos Pacheco.

L'Home de foc (2013)
d'Antoni Martí
El 28 de setembre de 2013, amb motiu de les Jornades Europees de Patrimoni, el Terracotta Museu va acomiadar l'estiu amb la performance "L'Home de Foc", a càrrec del ceramista Carlets Torrent.

Dijous
jul