Presentació del catàleg 'Parant taula 2022'

Conferència de Pep Vila Medinyà

Finalitzat
dimecres, 18 de maig | 19:30 h

Aprofitant l’avinentesa del Dia Internacional dels Museus (DIM 2022), que se celebra anualment cada 18 de maig, el Terracotta Museu i l’Associació de Ceramistes de la Bisbal presentaran, a les 19:30 h, el nou volum de la col·lecció Catàlegs del Terracotta Museu, que està dedicat a l’exposició col·lectiva de vaixelles Parant taula. Aquest s’integra dins del III Llibre d'Exposicions, del qual també en formen part els catàlegs de les exposicions Esquarterades i Díaz Costa. Ceramista.

L’exposició col·lectiva de vaixelles és una proposta que va néixer el 2014, dins de les activitats de la mostra gastronòmica Tastaolletes, amb la participació dels productors de ceràmica utilitària adherits a la marca “Ceràmica de la Bisbal” o membres de l’Associació de Ceramistes de la Bisbal. La mostra se celebra des del 2018 en el Terracotta Museu de forma bianual, sota l’apel·latiu Parant taula, i mostra una selecció de les novetats en ceràmica utilitària pel servei de taula que es realitza a la Bisbal d’Empordà i rodalia gràcies a la participació de divuit productors diferents.

Tot seguit, hi haurà una conferència del filòleg i investigador Pep Vila que portarà per títol “Adroguers, confiters i rebosters a la Bisbal (segles XVIII-XIX)”. La xerrada permetrà reivindicar l’important paper de la Bisbal i de la comarca en la tradició de la rica herència cultural vinculada a la cuina del país.

Pep Vila Medinyà (Celrà, Girona, 1952) és llicenciat en filologia catalana per la Universitat Autònoma de Barcelona, es dedica preferentment a la història de la literatura, segles XVII, XVIII i XIX, amb l’edició de textos teatrals i memorialístics, culinaris, estudis de la llengua i la literatura catalanes al Rosselló. Respecte a les seves contribucions en la difusió de receptaris del territori ha publicat  «El “Tratado de differentes curiosidades”, un receptari bisbalenc d’adrogueria i confiteria», «El receptari “El Cafetero del Ampurdán”, amb altres fórmules de la terra», “Llibre de guisados, escullits particularment de la cuyna estrangera (1867)”, «El receptari o llibre mestre de la família Silvestre, adroguers i confiters de Verges» i «Una llibreta amb velles receptes de rebosteria i de cuina popular provinent de Rupià».

Dimecres

Finalitzat