Dia Internacional de l'Art 2019

12, 13 i 14 d'abril

Del dv. 12.04.19 al dg. 14.04.19

Durant el cap de setmana del 12, 13 i 14 d’abril es celebrarà la setena edició del Dia Internacional de l’Art amb una extensa programació d’activitats culturals i artístiques a les Comarques de Girona. Una celebració excepcional, que recorda el naixement de Leonardo da Vinci el 15 d’abril de 1452 i que, enguany, també coincideix amb els actes de commemoració del 5è centenari de la seva mort.

El Terracotta Museu, l’Associació de Ceramistes de la Bisbal i el Cicle Formatiu de Grau Mitjà de Terrisseria han preparant conjuntament un programa d’activitats amb l’objectiu de donar a conèixer la gran qualitat dels artistes i mestres de la ceràmica contemporània bisbalenca, i al mateix temps, mostrar el treball de les noves generacions de ceramistes que actualment s’estan formant en el Cicle de Terrisseria.

Divendres 12

19:00h
Instal·lació del “Mural dels Guitarristes i les Ballarines”, de Felip A. de Cabrera
El juliol de 2016 el museu va rebre la donació d’un magnífic mural de ceràmica de 270x225 cm, que fins aquell moment revestia i decorava una de les parets del Bar Capri de la Bisbal. En aquesta peça de Felip August de Cabrera i realitzada a finals dels anys seixanta del segle passat, hi veiem una imatge amb motius florals i musicals amb una escena on dues ballarines dansen al so de la música de dos guitarristes. Gràcies a una subvenció de l’Oficina de Suport a la Iniciativa Cultural de la Generalitat de Catalunya aquest mural s’ha pogut restaurar per tal que torni a lluir com el primer dia dins del recorregut de l’exposició permanent del museu.

19:30h
Inauguració de l’exposició “Porcellana de ficció” de Marta M. Hortet
Espai “La Peixera”
Marta Martínez Hortet es va inicia en l’art de la ceràmica l’any 1995 a l’escola Argila de Barcelona. També va realitzar cursos a diverses escoles de la ciutat (la Massana, la Industrial) fins que l’any 2000 es trasllada a la Bisbal d’Empordà per formar-se a l’Escola de Ceràmica de la Bisbal. A través del modelisme i la tècnica dels motlles de guix la Marta incorpora en el seu procés creatiu objectes de la vida quotidiana, per exemple, joguines, personatges de còmic, figures i referents culturals del món del cinema. Un imaginari que aporta quelcom de singular, juganer i fresc a objectes d’ús quotidià, donant vida i espontaneïtat al treball de la d’aquesta ceramista.

Dissabte 13

Portes obertes a les aules del Cicle de Terrisseria
Des del curs 2017-2018 el Terracotta Museu acull en les seves instal·lacions el Cicle Formatiu de Grau Mitjà de Terrisseria. Això va suposar, d’una banda, habilitar dues sales i, de l’altra, adequar les seves instal·lacions als nous usos i necessitats. També es va adquirit l’utillatge necessari per a poder realitzar les pràctiques (forn, torns, tornetes, galetera, depuradora...). Aquest espai obrirà les seves portes als visitants del museu el dissabte i el diumenge de 10h a 14h. A més de visitar l’espai també hi haurà una mostra de les peces realitzades pels alumnes del cicle.

11:00h
Visita guiada a la Terrisseria Salamó i a l’exposició “Can Salamó i els colors de la terrissa bisbalenca”
Punt de trobada: Plaça del Castell, davant de l’Ajuntament
“Can Salamó i els colors de la terrissa bisbalenca” és una exposició temporal sobre la Terrisseria Salamó, un dels obradors més antics i emblemàtics de la Bisbal. Durant gairebé 250 anys les diferents generacions d’aquesta nissaga de terrissers es varen especialitzar en la terrissa acolorida amb en els típics colors de la ceràmica tradicional de la Bisbal. En aquesta visita veurem l’obrador familiar tal i com es conserva en l’actualitat, i tot seguit anirem fins al museu a veure l’exposició temporal, on s’explicaran les tècniques artístiques tradicionals per decorar la ceràmica de la Bisbal, i que la Terrisseria Salamó emprava d’habitud: el bany, la llanterna, la trepa, l’esquitx, i el jaspi.

12:30h
Visita guiada “Ceràmica Viva Empordà”
Espai “Actualitat”
En el primer pis del Terracotta Museu es troba l’espai “Actualitat”, que està dedicat de manera monogràfica a la ceràmica artística i decorativa bisbalenca contemporània. Coproduïda amb l'Associació de Ceramistes de la Bisbal, i amb el títol de Ceràmica Viva Empordà, en aquest espai s’hi mostra el treball del conjunt d'artistes ceramistes que actualment estan donant relleu a la ceràmica actual.

Diumenge 14

Portes obertes al Terracotta Museu
Jornada de portes obertes en motiu del Dia Internacional de l’Art, per descobrir l’exposició permanent i les diferents exposicions temporals del Terracotta Museu.

Portes obertes a les aules del Cicle de Terrisseria

Divendres