Nou conveni de col·laboració amb l'Associació de Ceramistes de la Bisbal

06.03.2020

L'Ajuntament de la Bisbal d'Empordà i el Terracotta Museu han signat un conveni de col·laboració amb l'Associació de Ceramistes de la Bisbal per tal de cedir l'ús de dues sales del museu que serviran com a nova seu social de l'entitat. Això possibilitarà la realització d'un projecte llargament reivindicat per l'associació com és el de dotar la ciutat d'un taller artesà d'investigació artística que estarà al servei dels professionals de la ceràmica. Aquest nou taller consolida alhora, un dels objectius principals del Museu com esdevenir un espai al servei del sector, motor per a la promoció de l'actual indústria i els nous productes i aplicacions de la ceràmica a la ciutat.

Actualment el museu es troba en fase d'equipar el taller ceràmic artesà per tal que esdevingui un centre dedicat a la investigació i a la recerca vinculades amb el sector professional, que a més del maquinari propi de taller, disposarà d'una impressora 3D d'argila en estat plàstic, una eina imprescindible per dotar-lo amb les tecnologies de treball més avançades.

Els espais cedits es varen rehabilitar en l'última fase d'obres del museu (2018-2019). Les obres i l’equipament són possibles gràcies a la participació del Terracotta Museu i de l'Ajuntament de la Bisbal en el projecte COOP'ART, que té com a objectiu fomentar una estratègia compartida d'innovació i desenvolupament sostenible de l'artesania. Ho fa gràcies a una subvenció concedida pel programa europeu de cooperació territorial POCTEFA (programa INTERREG V-A Espanya-França-Andorra). Un programa creat per a fomentar el desenvolupament sostenible del territori transfronterer entre els tres països, i en el qual es cofinancen econòmicament projectes de cooperació dissenyats i gestionats per actors d'ambdós costats dels Pirineus.