Anunci emergent

Tancament provisional

L'excepcional episodi de pedregada que es va viure el dimarts 30 d'agost a la Bisbal d'Empordà va provocar importants desperfectes en la teulada del Terracotta Museu. Aquests danys han afectat la integritat de l'espai expositiu a més d'altres dependències privatives. Per tal de garantir la seguretat dels seus usuaris, l'equipament museístic es veu obligat a tancar les portes al públic fins que la visita sigui plenament segura. Des del Museu i l'Ajuntament s'està treballant per tal que aquest període de tancament sigui el més breu possible.

Disculpeu les molèsties que això us pugui ocasionar.

Lluís Rico. L'esperit de la natura

Catàleg de l’exposició “Lluís Rico. L'esperit de la natura”, una mostra produïda i organitzada per l'Ajuntament de la Bisbal d'Empordà i el Terracotta Museu de Ceràmica de la Bisbal i instal·lada al Castell Palau de la Bisbal del 7 de juliol al 3 de setembre de 2000.

A Lluís Rico li hauria agradat molt poder veure aquesta exposició. L'estàvem preparant des de feia molt de temps i era una de les motivacions i estímuls dels darrers mesos de la seva vida. Ens va ajudar a localitzar obres i ens va proporcionar els seus àlbums per tal de conèixer l'immens volum del seu treball i poder identificar i catalogar les peces. Just en el moment que desallotjava el seu taller botiga del carrer Ample, vàrem recollir i traslladar al Museu la major part de l'obra, pensant ja en aquesta exposició.

Des del Terracotta Museu hi ha hagut un interès per l'obra de Lluís Rico, especialment per les escultures en argila crua i les pintures sobre peces de revestiment o terra cuita, que l'Ajuntament de la Bisbal va adquirir l'any 1997 i que van ser exposades l'any 1999 a l'Espai Bis amb el conjunt de les noves adquisicions i donacions. A partir d'aquesta exposició retrospectiva, noves peces de terra són donades al Museu i formaran part de les seves sales permanents en un àmbit dedicat al seu treball.

Edita
Ajuntament de la Bisbal d’Empordà