4 peces de Museu

Sessió de cinema

Finalitzat
dijous, 20 de juliol | 22:00 h

Tercera edició de 4 peces de Museu, una sessió de cinema on es projecten quatre curtmetratges documentals presentats pel documentalista i cineasta Antoni Martí Gich.

Tirant l'art a la Badia de Roses (anys 50)
autor desconegut
Tirant l'art, o l'Art, és una antiga forma de pesca d'arrossegament de platja que ja no s'utilitza. Es llançava la xarxa al mar amb l'ajuda de dues embarcacions i es recollia des de la costa amb llargues cordes. Documental d'autor desconegut enregistrat a meitats del segle XX a la platja del Salatar de Roses.

Conversa de Ramon Duran amb Pere Salamó (1988)
de Quim Tor i Antoni Martí
El 1988, Ramon Duran va entrevistar a Pere Salamó Sais, l'últim terrisser d'un dels obradors més antics de la ciutat: la terrisseria Salamó. En l'entrevista, en Peret Salamó va fer un repàs dels canvis en la manufactura ceràmica local. L'entrevista va ser emesa, originalment, a la ja desapareguda TV La Bisbal

Foganyes enceses (2003)
de Video Play
Habitualment, els masos tenien un forn per poder autoabastir-se durant la seva construcció. Però va ser durant el segle XVIII que molts d'aquests es van ampliar, i fins i tot se'n van construir de nous per poder augmentar-ne la producció.

Quart, la terrissa negra pas a pas (2016)
de Video Play
A la tardor de 2016 Video Play va realitzar aquest curtmetratge documental gràcies a l'Ajuntament de Quart, el Museu de la Terrissa de Quart i l'Associació de Terrissers de Quart. Un testimoni que ens mostra tot el procés d'elaboració de la terrissa negra de Quart, des del torn fins a la sortida del forn

Dijous