Parant taula 2019

Catàlegs del Terracotta Museu, 06

Catàleg de l’exposició col·lectiva de vaixelles “Parant taula 2019”, que va estar instal·lada a la Sala d’exposicions temporals del Terracotta Museu de l’11 d’octubre de 2019 al 26 de gener de 2020.

Des de la primera edició del 2014, l’exposició col·lectiva de vaixelles “Ceràmica de la Bisbal” ha anat creixent al llarg del temps. Originalment aquesta iniciativa de difusió de la ceràmica local va ser possible gràcies a la col·laboració entre l’Àrea de Promoció i Desenvolupament Local de l’Ajuntament de la Bisbal i l’Associació de Ceramistes de la Bisbal. Des d’aleshores s’han implicat més actors com el Terracotta Museu (que des del 2018 acull la mostra en les seves instal·lacions) i el col·lectiu “Cuina de l’Empordanet”, que al 2019 es va sumar per tal d’esdevenir un autèntic espai de confluència entre la ceràmica i la gastronomia. Una segona novetat del “Parant Taula 2019” és l’edició per primer cop d’aquest catàleg que recull les 20 vaixelles dels 20 tallers de ceràmica que han participat, i les 20 propostes culinàries dels 20 cuiners integrants de l’associació local de restauradors.

Edita
Terracotta Museu

Col·lecció
Catàlegs del Terracotta Museu

Coordinador editorial
Xavier Rocas

Textos
Terracotta Museu de Ceràmica de la Bisbal

Any

Jordi Geli

Disseny
Pere Álvaro

Impressió
Gràfiques Trema

Dipòsit legal
DL GI 1826-2019

Edició
900 exemplars

Catàleg

Catàlegs del Terracotta Museu

Cada nou volum dels “Catàlegs del Terracotta Museu”, acompanya i completa una de les mostres temporals instal·lades a la Sala d'Exposicions Temporals del museu, però al mateix temps mostra alguns dels seus aspectes menys coneguts, però no per això menys importants. El procés que envolta el disseny, el muntatge, o fins i tot la inauguració de l'exposició queden reflectits a les pàgines de cada nova publicació.

Els “Catàlegs del Terracotta Museu” estan dissenyats per ser agrupats en forma de col·lecció. La suma de cada un d'ells conformarà un “Llibre d'Exposicions”, un reflex de la trajectòria expositiva del Terracotta Museu.

Aquest catàleg forma part del II Llibre d'Exposicions, que inclou una rajola cuita amb la tècnica del negre “Carpa entre mamífers”, de la ceramista Sarai Aleman Calatayud. El disseny d’aquesta peça es va escollir entre els presentats pels alumnes de segon del Cicle Formatiu de Grau Mitjà de Terrisseria de l'INS La Bisbal.