Exposició de l'obra més recent de Maria Bofill

27.02.2020

Muntanyes, mars i jardins tancats és el títol de la nova exposició temporal de la ceramista Maria Bofill, aquesta mostra produïda pel Terracotta Museu de la Bisbal d’Empordà es podrà veure a la seva Sala d’Exposicions Temporals de l’1 de març al 21 de juny.

Amb més de seixanta anys en el món de la ceràmica, l’obra de Maria Bofill és extensa i àmpliament reconeguda en el món de l’art; tant a Catalunya com a la resta del món, essent una de les grans ceramistes del país. Des del 1980, la porcellana és el material més habitual i característic de la seva producció, al costat de la ceràmica en gres i la refractaria. L’exposició “Muntanyes, mars i jardins tancats” vol ser un recorregut dels últims deu anys de la seva activitat artística. Com queda palès en el títol de la mostra, la seva gran font d’inspiració prové de la natura: muntanyes, mars, jardins, però també rius, núvols i infinitat de referents paisatgístics que la ceramista catalana reinterpreta artísticament a través del filtre de la seva mirada.

Maria Bofill va iniciar la seva formació el 1953 a l’Escola Massana de Barcelona, i en el taller del prestigiós ceramista català Jordi Aguadé, on va treballar del 1956 al 1961. També ha realitzat cursos de ceràmica i ha obtingut beques per realitzar estades d’investigació i formació en centres internacionals com l’Hammersmith College of Art and Building de Londres, el Sunderland Polytechnic of Art and Design de Sunderland o la Kyoto City University of Arts de Kyoto.

Des del 1962 ha realitzat nombroses exposicions individuals i col·lectives en diferents llocs de Catalunya i de l’estranger (França, Holanda, Portugal, Bèlgica, Japó, Mèxic), essent avui en dia una de les ceramistes catalanes de més prestigi i llarg recorregut, amb obra exposada de forma permanent en col·leccions i museus d’arreu del món.

La seva vessant com artista ha anat lligada a la seva activitat en l’ensenyança: una mestra de mestres, ja que molts dels grans ceramistes contemporanis han estat alumnes seus en algun moment. La major part a l’Escola Massana, on va exercir com a professora de ceràmica durant gairebé quaranta anys, del 1965 al 2002. D’altres, a través dels cursos que ha realitzat com a professora a la Facultad de Artes Plásticas de la Universidad Veracruzana, el Hartwick College de Oneontao (EEUU), el Deuxième Triennale de la Porcelaine de Nyon o la Haifa University d’Israel, d’entre molts altres centres internacionals en els quals ha estat invitada.