Natàlia Gual 'CovaDangles' exposa a l'Espai 'La Peixera'

10.12.2019

El 13 de desembre s'obrirà al públic l'exposició temporal de l'artista ceramista Natàlia GualCovaDangles” (Viladrau, 1991). L'Associació de Ceramistes de La Bisbal va escollir el seu projecte artístic per formar part de l'actual Cicle d'Exposicions de l'Espai “La Peixera”, una sala d'exposicions del Terracotta Museu que vol fomentar la creació artística en ceràmica, mostrant l'obra de joves ceramistes de gran projecció com la de la Natàlia, que exposarà per primer cop a la Bisbal d'Empordà entre el 13 de desembre de 2019 i el 9 de febrer de 2020.

Amb el nom artístic de CovaDangles, Natàlia Gual (artista cega de naixement) exposarà una mostra de les escultures ceràmiques que formen part de la sèrie “Ceràmiques del cel”. En aquest conjunt de peces de recent creació experimenta amb l'aplicació d'esmalts d'alta temperatura a les cendres.

Totes les figures, completament llises, estan fetes a mà sense la utilització del torn, a través de les tècniques del xurro i del pessic. Cap d'elles és fruit de l'atzar, abans de començar a tocar el material, la Natàlia ja les ha dissenyat mentalment fins al punt de poder-les visualitzar. D'aquesta manera, tot seguit aixeca l'escultura: “La idea ha de penetrar dins la ment, la llavor d'aquesta idea s'ha de fecundar en la zona creativa. S'ha de desenvolupar fins a fer-la sortir a la llum amb les mans que la realitzen, amb total delicadesa i acompanyar-la durant la fase de creixement”, argumenta l'artista. Els visitants a la mostra veuran com destaquen les formes arrodonides, es tracta d'una sèrie on trobem mans, rostres de persones i formes naturals que recorden a cargols i petxines.

Abans de començar a treballar amb la ceràmica, la Natàlia era una nena molt creativa que tenia traça pels treballs manuals. L’argila i la ceràmica la varen atreure de seguida, utilitzant un torn de joguina que li varen deixar provar, “acariciar-la i tenir-la a les mans, m'ha fet viatjar a diferents universos segons les seves textures i colors”, explica. Per aixecar les peces l'artista utilitza un procés de sinestèsia on a través del tacte amb l'argila se li barregin textures, sons, colors i noms de persones.