El Terracotta Museu és un dels nous membres de l'Acadèmia Internacional de la Ceràmica

06.11.2019

El Terracotta Museu ha ingressat a l'Acadèmia Internacional de la Ceràmica (AIC), després d'haver superat amb nota el procés de selecció que l'associació amb seu a Ginebra duu a terme de manera bianual. Així doncs, l'equipament bisbalenc passa a formar part d'una xarxa de difusió de la ceràmica que representa un important reconeixement i prestigi dins del sector en l'àmbit internacional. I és que la pertinença a l'AIC obre la porta a col·laboracions amb ceramistes, museus i col·lectius d'arreu del món.

L'AIC ha fet una valoració molt positiva de tota l'activitat que es du a terme al Terracotta Museu, per la difusió, la valorització i el prestigi de la ceràmica dins de totes les seves vessants. El museu bisbalenc ofereix una programació estable i de qualitat d'exposicions temporals; una exposició permanent que mostra la importància que té i ha tingut la manufactura ceràmica al territori; les activitats al voltant del món la ceràmica; i les tasques d'investigació i preservació d'un fons que ja inclou més de 10.000 peces.

En aquest sentit, l'equip del Terracotta Museu ha volgut expressar el seu agraïment als avaladors de la candidatura: Jordi Marcet i Rosa Vila-Abadal, president i vocal de l'Associació de Ceramistes de Catalunya respectivament; i de les ceramistes Madola (Maria Àngels Domingo Laplana) i Maria Bofill, tots ells, membres de ple dret de l'entitat. Enguany s'han seleccionat 224 nous membres: 208 membres individuals on s'inclouen artistes (191), conservadors, estudiosos i experts; i 16 membres col·lectius (on es poden trobar associacions de ceramistes, escoles, galeries, centres d'art i museus). A part del Terracotta Museu enguany han ingressat 3 museus més: el Changchun International Ceramics Gallery (Xina), el CLAY Museum of Ceramic Art (Dinamarca) i el Museu de Olaria (Portugal). A Catalunya només hi ha tres institucions més que formen part de l'AIC: l'Associació de Ceramistes de Catalunya, el Museu del Càntir d’Argentona i el Museu del Disseny de Barcelona.

L'AIC es va fundar el 1952, inicialment com una associació de museus i organitzacions culturals vinculades amb la difusió de la ceràmica. Al llarg del temps també han entrat a formar part ceramistes, artistes, dissenyadors, escriptors, col·leccionistes, galeristes, comissaris, restauradors i institucions de reconegut prestigi. Des del 1958 l'entitat està fortament vinculada a la UNESCO, inicialment en assessorament, i a partir del 2001 com a soci oficial del sector cultural. D'aquesta manera l'AIC aspira més que mai a unir una comunitat internacional que representi el millor de la ceràmica. Amb diferents periodicitats, l'AIC organitza congressos internacionals, conferències, exposicions, internacionals i nacionals i dóna suport a diverses iniciatives privades en galeries o en altres espais culturals.