Els 'Continents' de Xavier Masero, a la Peixera

01.10.2019

El proper onze d’octubre s'obrirà al públic Continents, de Xavier Masero, a l'Espai “La Peixera” del Terracotta Museu. Es tracta d’una instal·lació escultòrica que arriba a la Bisbal d'Empordà després d'assolir una gran acollida en públic i crítica al Museu Marítim de Barcelona, a l'Escola la Massana: Centre d'Art i Disseny, i més recentment a les Termes Romanes de Sant Boi.

La peça, d'inspiració clàssica i mirada contemporània, centra la seva atenció sobre uns objectes discrets que durant segles van modular l'intercanvi i l'explosió de la cultura mediterrània, les àmfores, i reivindica per a elles una categoria major. La instal·lació de Masero genera un espai a on als atuells ja no els cal contenir res, ja que són continguts, quinta essència de la civilització mediterrània. Transformats en miralls de les aigües que van solcar, els “continents” s'eleven en un mur de saviesa per dir-nos, orgullosos, que la seva singladura és la nostra història.

L'artista multidisciplinari ha concebut una instal·lació ceràmica formada per seixanta àmfores de ceràmica de gres refractari i porcellana, cuites a 1260° i tornejades per Montserrat Carafí. Totes les àmfores, d’entre 16 i 26 quilos, es troben subjectades amb cordes de polipropilè en una estructura modular de metall.

Xavier Masero (Barcelona, 1966) va cursar estudis de Pintura a l'Escola Massana i va complementar la seva formació en el taller de Josep Guinovart i Paolo Vitali. La seva carrera expositiva comença el 1989 a la Sala Jaume Busquests de Barcelona i continua ininterrompudament fins a l'actualitat amb nombroses exposicions individuals tant en territori català com també en la resta d’Europa (Suïssa, el Regne Unit i Grècia).

Aquesta mostra inaugura el nou cicle d'exposicions de “La Peixera”, un espai del Terracotta Museu dedicat a la promoció de la creació artística contemporània en ceràmica. Sota el comissariat de l'Associació de Ceramistes de la Bisbal i la producció del Museu, els artistes que exposaran en aquesta temporada han estat seleccionats a partir d’una convocatòria artística on es varen presentar trenta propostes expositives.