Totes les activitats del Dia Internacional de l'Art 2019 al Terracotta Museu

05.04.2019

Durant el cap de setmana del 12, 13 i 14 d’abril es celebrarà la setena edició del Dia Internacional de l’Art amb una extensa programació d’activitats culturals i artístiques a les Comarques de Girona.

El Terracotta Museu, l’Associació de Ceramistes de la Bisbal i el Cicle Formatiu de Grau Mitjà de Terrisseria han preparant conjuntament un programa d’activitats amb l’objectiu de donar a conèixer la gran qualitat dels artistes i mestres de la ceràmica contemporània bisbalenca, i al mateix temps, mostrar el treball de les noves generacions de ceramistes que actualment s’estan formant en el Cicle de Terrisseria.

Les activitats en el Terracotta Museu començaran el divendres 12, a les 19h, amb la presentació del “Mural dels Guitarristes i les Ballarines, una peça de Felip August de Cabrera que decorava una de les parets del Bar Capri de la Bisbal d’Empordà. Aquest mural, que ara passarà a formar part de l’exposició permanent del museu, ha estat restaurat recentment gràcies a una subvenció de l’Oficina de Suport a la Iniciativa Cultural de la Generalitat de Catalunya.

Tot seguit, a les 19:30h, hi haurà l’acte d’inauguració de la nova exposició temporal de l’Espai “La Peixera” comissariada per l’Associació de Ceramistes de la Bisbal. Sota el títol “Porcellana de ficció”, es mostrarà una acurada selecció de porcellanes de la Marta M. Hortet. A través de la tècnica dels motlles de guix la Marta incorpora en el seu procés creatiu objectes de la vida quotidiana, com joguines, personatges de còmic, figures i referents culturals del món del cinema. Un imaginari que aporta quelcom de singular, juganer i fresc a objectes d’ús quotidià, donant vida i espontaneïtat al treball d’aquesta ceramista.

Les activitats continuaran el dissabte 13 amb la visita guiada organitzada pel Museu a la Terrisseria Salamó i a l’exposició “Can Salamó i els colors de la terrissa bisbalenca”. Can Salamó va ser un dels obradors més antics i emblemàtics de la Bisbal. Durant gairebé 250 anys les diferents generacions d’aquesta nissaga de terrissers es varen especialitzar en la terrissa acolorida amb en els típics colors de la ceràmica tradicional de la Bisbal. En aquesta visita es podrà veure l’obrador familiar tal i com es conserva en l’actualitat per, tot seguit anar al museu a visitar l’exposició temporal, on s’explicaran les tècniques artístiques tradicionals per decorar la ceràmica de la Bisbal, i que la Terrisseria Salamó emprava d’habitud: el bany, la llanterna, la trepa, l’esquitx, i el jaspi. L’hora i el punt de trobada serà a les 11h a la Plaça del Castell, davant de l’Ajuntament.

Tot seguit, a les 12:30h, hi haurà una segona visita guiada, en aquest cas realitzada per l’Associació de Ceramistes de la Bisbal. Els participants visitaran l’Espai “Actualitat” del Terracotta Museu, una sala dedicada de manera monogràfica a la ceràmica contemporània, i que actualment acull l’exposició “Ceràmica Viva Empordà”. Aquesta mostra de l'associació es renova anualment per poder mostrar el treball més actual i contemporani dels ceramistes del territori.

Durant el cap de setmana els visitants també podran visitar l’espai del Cicle de Terrisseria. Des del curs 2017-2018 el Terracotta Museu acull en les seves instal·lacions el Cicle Formatiu de Grau Mitjà de Terrisseria. Les aules del cicle obriran les seves portes el dissabte i el diumenge de 10h a 14h. A més de visitar l’espai també hi haurà una mostra de les peces realitzades pels alumnes.

Finalment també cal destacar la jornada de portes obertes, Tindrà lloc el matí del diumenge 14 d’abril de 10 a 14h i serà una bona excusa per acostar-se fins a la Bisbal per visitar les exposicions temporals i l’exposició permanent del Terracotta Museu.

El Dia Internacional de l’Art és una celebració excepcional, que recorda el naixement de Leonardo da Vinci el 15 d’abril de 1452 i que, enguany, també coincideix amb els actes de commemoració del 5è centenari de la seva mort, es tracta d’una efemèride destacada a nivell internacional però que a Catalunya es celebra exclusivament a la nostra província.

Web del Dia Internacional de l'Art 2019
Programa complet en .pdf