Un tast de la col·lecció de Sergio Sabini a l'espai 'El Forn'

20.12.2018

El divendres 18 de gener el Terracotta Museu de Ceràmica de la Bisbal d’Empordà inaugurarà l’exposició temporal “De terrissa i terrisseries. Un tast a la col·lecció de Sergio Sabini Celio”, a l’Espai “El Forn”. Com el seu títol indica, aquesta mostra està dedicada a la col·lecció privada de Sergio Sabini, un dels col·leccionistes de ceràmica més importants del país.

Tot i que la seva activitat professional s’ha desenvolupat en el món empresarial i judicial (com a auditor de comptes), el seu afany i impuls col·leccionista per la terrissa popular l’han portat a adquirir, recuperar, reunir i mantenir una extensa i coherent col·lecció que actualment alberga més de 7.500 peces, amb una amplia mostra de la cultura material terrissaire, des de càntirs, olles, gerres, tenalles, menjadores i abeuradors per animals fins a joguines de tota la península.

Aquesta no és la primera exposició temporal amb peces de la col·lecció de Sergio Sabini que es pot veure a la Bisbal d’Empordà. Durant l’estiu de 2010 el Terracotta Museu ja va organitzar l’exposició temporal “Terrissa Catalana de la col·lecció Sergio Sabini”, que es va poder visitar al Castell Palau de la Bisbal d’Empordà. També cal remarcar que actualment el museu exposa, en l’exposició permanent, una col·lecció d’aiguamans que el col·leccionista te cedides al museu.

L’exposició que ara s’inaugura mostra una selecció de peces de diferents terrissaires de la península ibèrica, d’entre els segles XVII i XIX. Peces d’una gran qualitat i ricament ornamentades on en podríem destacar una plata fonda de la Bisbal d’Empordà del S. XVIII i una gerra de vi de Castrojeriz (Burgos) del s. XIX.

L’Espai “El Forn” és un dels espais expositius més singulars del museu. Un dels antics forns de la fàbrica de la Terracotta ha passat a ser una sala ideal per albergar exposicions de petit format amb peces prominents de col·leccions públiques o privades.