Una peça de raku

Activitat escola: Visita + taller

DURADA:  120 minuts

Preu: 12,00 €*. Mínim 20 participants.

Activitat inclosa en programa Indika de la Diputació de Girona.

Descomptes per a les escoles de la Bisbal d'Empordà.

Per més informació i reserves podeu enviar-nos un correu a reserves.terracotta@labisbal.cat o trucar-nos de dilluns a divendres de 9 a 14 h al 972 642 067.

És imprescindible fer la reserva amb la màxima antelació possible i esperar la confirmació.

Quan parlem de ceràmica és imprescindible saber que perquè l’argila esdevingui ceràmica s’ha de coure. A més de visitar el museu, en aquest taller els alumnes decoraran una peça que serà cuita al moment amb la tècnica del raku.

Decoració i cocció d’una peça a partir de la tècnica del raku. Els alumnes experimentaran directament el fet de decorar una peça amb òxids i esmalts que, tot seguit, es courà amb la tècnica del raku. Aquesta tècnica prové del Japó i consisteix, fonamentalment, a aplicar l’esmalt sobre la peça bescuitada, col·locar-la al forn i quan l’esmalt fon, extreure-la incandescent per introduir-la ràpidament en un recipient amb serradures o altres materials combustibles i finalment, submergir-la en aigua. Els alumnes es podran endur la seva peça decorada a casa. Aquesta activitat inclou una la visita guiada a l'exposició permanent.

Objectius:
- Tenir un primer contacte amb el món de la ceràmica.
- Descobrir el procés de cuita de la ceràmica.
- Aprenentatge de la tècnica del Rakú.
- Incentivar la creativitat i descobrir el potencial creatiu de la ceràmica.

Observacions pràctiques per als grups:
- Es disposa d’aparcament propi, amb un ampli espai per autocars.
- L’espai exterior del museu és la zona de recepció i distribució dels grups.
- L’espai exterior es pot utilitzar com a zona d’esbarjo i esmorzar.