Una peça de rakú

Activitat escola: Visita + taller

Nivell educatiu: Adaptable a primària, secundària i batxillerat
Durada: 120 minuts (60 minuts la visita al Museu i 60 minuts el taller)
Preu: 10,00 € (amb un mínim de 200,00 € per grup)
Informació i reserves: 972 642 067 (de dilluns a divendres de 9:00 a 14:00 h); reserves.terracotta@labisbal.catÉs imprescindible fer reserva prèvia amb antelació i esperar la confirmació.

Observacions pràctiques per als grups:
- Es disposa d’aparcament propi, amb un ampli espai per autocars.
- L’espai exterior del museu és la zona de recepció i distribució dels grups.
- L’espai exterior es pot utilitzar com a zona d’esbarjo i esmorzar.

Quan parlem de ceràmica és imprescindible saber que perquè l’argila esdevingui ceràmica s’ha de coure. A més de visitar el museu, en aquest taller els alumnes decoraran una peça que serà cuita al moment amb la tècnica del rakú.

Decoració i cocció d’una peça a partir de la tècnica del rakú. Els alumnes experimentaran directament el fet de decorar una peça amb òxids i esmalts que, tot seguit, es courà amb la tècnica del rakú. El rakú és una tècnica que prové del Japó i consisteix, fonamentalment, a aplicar l’esmalt sobre la peça bescuitada, col·locar-la al forn i quan l’esmalt fon, extreure-la incandescent per introduir-la ràpidament en un recipient amb serradures o altres materials combustibles i finalment, submergir-la en aigua. Els alumnes es podran endur la seva peça decorada a casa. Aquesta activitat inclou una la visita guiada a l'exposició permanent.

Objectius:
- Tenir un primer contacte amb el món de la ceràmica.
- Descobrir el procés de cuita de la ceràmica.
- Aprenentatge de la tècnica del Rakú.
- Incentivar la creativitat i descobrir el potencial creatiu de la ceràmica.