La ceràmica tradicional de la Bisbal

Activitat escolar: Visita guiada

DURADA:  entre 60 i 75 minuts segons el nivell

Preu: 3,50 €. Mínim 20 participants.

Activitat inclosa en programa Indika de la Diputació de Girona.

Descomptes per a les escoles de la Bisbal d'Empordà.

Per més informació i reserves podeu enviar-nos un correu a reserves.terracotta@labisbal.cat o trucar-nos de dilluns a divendres de 9 a 14 h al 972 642 067.

És imprescindible fer la reserva amb la màxima antelació possible i esperar la confirmació.

Una visita al Terracotta Museu on els alumnes descobriran com era el procés tradicional d'elaboració d'un atuell de ceràmica, des de l'extracció dels materials fins a la sortida del forn.

Visita dinàmica i participativa a l'exposició permanent per tal de descobrir l'edifici on s'ubica el museu i tot el procés d'elaboració de la ceràmica bisbalenca tradicional. En aquesta visita volem descobrir i analitzar tot el procés que utilitzaven els avantpassats dels ceramistes bisbalencs: des de la descoberta i l'extracció de les matèries primeres, la transformació en argila, l'elaboració de les peces, i finalment la cuita, el moment clau on culminen els esforços de tots els passos anteriors.

Objectius:
- Descobrir el procés complet de fabricació de la ceràmica de la Bisbal.
- Entendre la importància social que va tenir a la Bisbal.
- Entendre la importància de la ceràmica en el passat.
- Descobrir l'edifici de la Terracotta.

Observacions pràctiques per als grups:
- Es disposa d’aparcament propi, amb un ampli espai per autocars.
- L’espai exterior del museu és la zona de recepció i distribució dels grups.
- L’espai exterior es pot utilitzar com a zona d’esbarjo i esmorzar.