Entre museus i col·leccions

Espai El Forn

A partir del 18 de maig de 2016

Aiguamans del Museu de la Pesca

Entre Museus i col·leccions: aiguamans del Museu de la Pesca de Palamós, és la primera exposició fruït de la col·laboració entre el Terracotta Museu i el Museu de la Pesca de Palamós, dins del programa "Entre Museus", un projecte de documentació i difusió conjunt dels fons dels membres de la Xarxa de Museus de les Comarques de Girona. Aquesta proposta vol donar sortida a un conjunt de peces que es troben en la reserva de les col·leccions dels museus i que, en condicions normals, són invisibles als usuaris.

A l'Espai El Forn es troben tres aiguamans de la col·lecció del Museu de la Pesca i que havien format part del Museu Cau de la Costa Brava (1920 - 1989). Aquestes peces es varen elaborar a la Bisbal d'Empordà entre finals del segle XIX i principis del XX; dues d'elles de colors verds i palla, i una tercera de colors vermells, tres dels colors més característics de la producció ceràmica bisbalenca.

Com el seu nom indica, aquestes peces s'utilitzaven per rentar-se les mans, per aquest motiu, en la part inferior de l'atuell s'hi troba una obertura que funcionava d'aixeta. Com que aquests atuells s'ubicaven en el menjador de cases benestants i esglésies acostumaven a estar força decorats.

Dijous

Divendres