Madola. Vestigis

Catàlegs del Terracotta Museu, 02

Catàleg de l’exposició “Madola. Vestigis”, una mostra produïda i organitzada pel Terracotta Museu de Ceràmica de la Bisbal i instal·lada a la sala d’exposicions temporals del 3 d'agost al 18 de novembre de 2018.

Records d'allò sentit. Memòria del que una vegada fou. Restes d'una experiència. Vestigis, una quinzena de peces ceràmiques a través de les quals, cinquanta anys després de la seva primera exposició –l'any 1966, a l'Ateneu Barcelonès–, Madola (Maria Àngels Domingo Laplana, Barcelona, 1944) continua reflexionant sobre allò que l'envolta –sobre l'existència quotidiana, personal i aliena–, i donant forma, amb la força d'unes mans que deixen empremta, al que viu i percep, per fora i per dins. Un compendi dels últims deu anys de l'artista, l'obra de factura més recent encara que hereva d'una llarga trajectòria, una visió íntima sobre el món per part d'una dona apassionada, forta, de caràcter. Quinze obres en les quals volums, matèries, textures i colors conformen i defineixen un dels universos més particulars de l'art català contemporani.

Edita
Terracotta Museu

Col·lecció
Catàlegs del Terracotta Museu

Coordinador editorial
Xavier Rocas Gutiérrez

Joan Miquel Llodrà

Any

Fotografies del taller de l'artista i l'obrador
Jordi Geli

Recull del muntatge de l'exposició
Adela Piera
Jordi Blesa
Antoni Bofill

Disseny
Pere Álvaro

Impressió
Gràfiques Trema

Dipòsit legal
DL GI 1413-2018

Edició
650 exemplars

Catàlegs del Terracotta Museu

Cada nou volum dels “Catàlegs del Terracotta Museu”, acompanya i completa una de les mostres temporals instal·lades a la Sala d'Exposicions Temporals del museu, però al mateix temps mostra alguns dels seus aspectes menys coneguts, però no per això menys importants. El procés que envolta el disseny, el muntatge, o fins i tot la inauguració de l'exposició queden reflectits a les pàgines de cada nova publicació.

Els “Catàlegs del Terracotta Museu” estan dissenyats per ser agrupats en forma de col·lecció. La suma de cada un d'ells conformarà un “Llibre d'Exposicions”, un reflex de la trajectòria expositiva del Terracotta Museu.