Presentació dels nous catàlegs del Terracotta Museu

14.10.2020

El diumenge 18 d’octubre a les 12:00 h, dins de la programació de la Terracotta Biennal, es presentaran els volums set i vuit de la col·lecció Catàlegs del Terracotta Museu: “Muntanyes, mars i jardins tancats” de Maria Bofill i “Ordenant el caos” de Jordi Marcet i Rosa Vila-Abadal, respectivament.

Inicialment la presentació del setè volum de la col·lecció havia de tenir lloc a mitjan mes de juliol, però es va haver de posposar atenent a les mesures restrictives que el Govern de la Generalitat va recomanar per prevenir un rebrot de Covid-19 a Barcelona i en tota la seva àrea metropolitana. Fou aleshores que el Museu i els artistes varen decidir que es presentaria conjuntament amb el nou catàleg dedicat a la mostra de Jordi Marcet i Rosa Vila-Abadal, “Ordenant el caos” que actualment –i fins al 8 de novembre– es troba instal·lada a la Sala d’Exposicions Temporals del Museu.

Muntanyes, mars i jardins tancats
Amb més de seixanta anys en el món de la ceràmica, l’obra de Maria Bofill és extensa i àmpliament reconeguda en el món de l’art; tant a Catalunya com a la resta del món, essent una de les grans ceramistes del país. Des del 1980, la porcellana és el material més habitual i característic de la seva producció, al costat de la ceràmica en gres i la refractaria. L’exposició “Muntanyes, mars i jardins tancats”, instal·lada a la Sala d’Exposicions Temporals del Terracotta Museu de l'1 de març al 26 de juliol de 2020, i el catàleg d’aquesta, són un recorregut dels últims deu anys de la seva activitat artística. Com queda palès en el títol, la seva gran font d’inspiració prové de la natura: muntanyes, mars, jardins, però també rius, núvols i infinitat de referents paisatgístics que la ceramista catalana reinterpreta artísticament a través del filtre de la seva mirada.

Ordenant el caos
Des dels seus inicis en el món de l’art, Jordi Marcet i Rosa Vila-Abadal presenten la seva obra de forma conjunta, una única obra elaborada a quatre mans. Les peces que surten del seu taller són el fruit de la reflexió i el debat entre els dos autors sumats a un procés creatiu en el qual cada un d’ells aporta la seva manera de fer particular i la seva especialitat. L’exposició i el catàleg d'“Ordenant el caos” són un clar exemple de la perfecció tècnica i artística que han assolit. Es presenten una vintena de peces de recent creació que es caracteritzen per una gran sobrietat i elegància. Escultures ceràmiques que són el resultant de repetir i ordenar molts fragments, sovint geomètrics (tot i que també lletres), que els artistes combinen en un exercici de perseverança i excel·lència.

La presentació dels volums dedicats a les exposicions de la Maria Bofill i de la parella de ceramistes Jordi Marcet i Rosa vila-Abadal, aniran a càrrec de la ceramista Madola; del museòleg i director del Museu del Càntir d’Argentona, Oriol Calvo; de l’alcalde de la Bisbal d’Empordà, Enric Marqués; i dels mateixos artistes.