Nova exposició de la Peixera: 'Ceràmica XYZ', emmarcada dins de la Terracotta Biennal

12.10.2020

Durant la Terracotta Biennal dels dies 16, 17 i 18 d'octubre s’inaugurarà la nova exposició temporal de l’espai "La Peixera", una mostra creada especialment per aquest nou esdeveniment cultural, artístic, artesanal i expositiu de la ceràmica. La primera edició de la Biennal tindrà la impressió 3D ceràmica com a eix central del debat, les ponències i les experiències compartides donen cita a investigadors i creadors. És per aquest motiu que l’exposició “Ceràmica XYZ”, que s’inaugurarà el divendres 16 d’octubre a les 19:30 h, serà una mostra col·lectiva on exposaran alguns dels creadors que participaran en les xerrades i ponències.

Ceràmica XYZ

La impressora 3D genera un recorregut sinuós de manera laboriosa des del disseny coordenada a coordenada, com ens mostra aquesta exposició col·lectiva de títol cartesià (XYZ) on s’apleguen un grup de creadors i dissenyadors, artesans postdigitals i restauradors -Raül Nieves i Valeria Ustárez de Coudre Studio; Manel Caro; Martí Baltà de BCN 3D Ceramics; Ramon Almeda Chávez i Marc Vidal de l’Escola d’Art La Industrial; Pacheco d·Art Conservación i Carles Morant- que mostren amb el seu treball extraordinari les possibilitats de les noves tecnologies al món de l'art.

Una mostra d'impressió 3D, on a matèria i numèric dialoguen per a generar formes i textures d'un caràcter únic, que no busca replicar l'ancestral ni molt menys optimitzar-lo. Una exposició de peces que emergeixen dels processos.

Exposen

COUDRE.STUDIO, un estudi d'artesania postdigital que sorgeix en la intersecció d'interessos de RAUL NIEVES (creador digital), JUDE SERENA (artesà) i VALERIA USTÁREZ (dissenyadora de producte).

MANEL CARO, dissenyador de producte. Qui ens mostra que la ceràmica d'origen digital ofereix un nou espectre de futur amb unes possibilitats increïbles on la clau està a crear una simbiosi amb altres materials per obrir els mercats, tant en sèrie com a obra d'autor.

BCN 3D CERAMICS, impressió 3D directa en ceràmica i modelat digital, impressió ceràmica i projectes ceràmics en general 3D de la mà de MARTÍ BALTÀ, dissenyador i ceramista.

Escola d'ART LA INDUSTRIAL, de la mà de MARC VIDAL, Terrisser i ceramista tècnic, dedicat a la docència, la seva ceràmica és fruit de l'evolució després de molts anys de dedicació. I RAMÓN ALMEDA CHÁVEZ, dissenyador industrial, dedicat a mostrar les possibilitats de les noves tecnologies al món de l'art, vinculat principalment al disseny 3D i al món de la creació ceràmica.

DART CONSERVACIÓN PACHECO, expert en Restauració de Patrimoni, apostant per l'ús d'eines digitals i mecanitzades com a criteri d'intervenció, la fotogrametria, l'escanejat 3D, la impressió 3D o el CNC (Control Numèric computat és una tecnologia substractiva que permet reproduir un model 3D gairebé sobre qualsevol material).

CARLES MORANT, Artesà ceramista. Creatiu artístic. I docent de ceràmica, belles arts i creativitat.

La Peixera

"La Peixera" és un espai expositiu destinat a la reflexió, a la investigació i a la difusió de la ceràmica situat en el primer pis del Terracotta Museu que, sota el comissariat de l’Associació de Ceramistes de la Bisbal i la producció del Terracotta Museu, vol impulsar i mostrar la ceràmica de creació contemporània.