#DIM2020: Dia Internacional dels Museus virtual

13.05.2020

La celebració del Dia Internacional dels Museus (DIM) és una efemèride celebrada cada 18 de maig i organitzada pel Comitè Internacional dels Museus (ICOM) des del 1977. El DIM té com a objectiu conscienciar els ciutadans sobre el paper dels museus en el desenvolupament de les societats. Cada any el Terracotta Museu participa en aquesta diada organitzant diverses activitats específiques: jornades de portes obertes, visites guiades, inauguracions d’exposicions, i des de fa quatre anys, programant una nit d’art i música emmarcada en la celebració paral·lela de la Nit dels Museus.

Enguany, però, davant la pandèmia mundial de la COVID-19 i el confinament de la societat per prevenir l’expansió del virus, el #DIM2020 serà digital. Encara que les nostres portes estiguin temporalment tancades, el Terracotta Museu obrirà les finestres per descobrir un dels elements més característic del nostre equipament. Una petita píndola audiovisual que ens permetrà donar a conèixer i explicar-vos el funcionament d’un dels forns de flama invertida conservats de l’antiga fàbrica; uns elements espectaculars i característics del Museu (i de la ceràmica de la Bisbal) i que ens recorden el passat industrial de la nostra seu.

Els museus obrim finestres és una iniciativa conjunta dels museus catalans amb la col·laboració del  Departament de Cultura de la Generalitat, a partir del 16 de maig a les 11 h ja es podrà començar a gaudir de les finestres obertes de tots els museus amb la publicació dels vídeos a les xarxes socials i el canal de Youtube de patrimoni.gencat.

A més d’aquest vídeo específic, també oferirem la possibilitat de tornar a visitar algunes de les exposicions temporals produïdes pel Museu durant els darrers quatre anys, a través del que hem anomenat Les exposicions virtuals del Terracotta Museu; un recorregut audiovisual que permet redescobrir aquestes mostres tot recordant els seus protagonistes, les peces exposades i el muntatge final. Fins ara ja s'han digitalitzat tres exposicions que podeu visitar en el web del museu: “Parant taula 2019”, “Can Salamó i els colors de la terrissa bisbalenca” i “Javier Garcés. Escultures ceràmiques”; i ara, amb motiu del DIM2020 publicarem la quarta exposició virtual: “De Vilà Clara a Vilà-Clara, família de ceramistes”, una mostra que va tenir un gran ressò en el seu moment, amb èxit de públic i de crítica.

Desitgem que us agradi. Seguim oberts en els nostres canals digitals i al vostre costat, per acompanyar-vos en aquests dies complicats i oferir-vos la possibilitat de continuar gaudint de la ceràmica. L’activitat del Terracotta Museu no s’atura a les xarxes!

Les exposicions virtuals del Terracotta Museu:

La finestra del Terracotta Museu: