Celebració del Dia i la Nit dels Museus al Terracotta

03.05.2019

La Nit dels Museus és una iniciativa del Consell d'Europa, durant la qual els museus obren les portes més enllà del seu horari habitual, i passada la mitjanit, amb una extensa programació d'activitats. Aquest any, la data de celebració de la Nit dels Museus coincideix amb la celebració del Dia Internacional dels Museus (DIM), una efemèride que se celebra cada 18 de maig. El DIM és un esdeveniment organitzat pel Comitè Internacional dels Museus (ICOM) des del 1977, que té com a objectiu conscienciar els ciutadans sobre el paper dels museus en el desenvolupament de les societats.

Un any més, el Terracotta Museu se suma a la celebració del Dia Internacional dels Museus amb una extensa programació d’activitats que començaran amb una jornada de portes obertes i una visita guiada gratuïta a la Terrisseria Salamó i a l’exposició temporal “Can Salamó i els colors de la terrissa bisbalenca”. Es tracta d’una exposició que, des de la seva obertura, ha tingut un molt bon acolliment entre el públic bisbalenc al ser una mostra monogràfica d’un dels obradors de ceràmica més emblemàtics de la ciutat.

Les activitats de la Nit dels Museus es durant a terme amb la col·laboració de l’Associació de Ceramistes de La Bisbal i el col·lectiu bisbalenc Indivendres. La música i les activitats començaran a les 21h amb una punxada de vinils a càrrec de Espardenya Crew i una arrossada popular. A les 22h el claustre d’entrada al museu acollirà l’espectacular muntatge Rakú Jam Session de l’Associació de Ceramistes de la Bisbal, una intervenció que combina el foc, la ceràmica, l’art i la música. Els assistents pintaran una peça que serà cuita al moment amb la tècnica del rakú. La proposta es complementarà amb la música en directe de Fetus, la banda de punk rock de garatge liderada pel bisbalenc Adrià Cortadellas presentarà el seu segon disc, Terra Cuita (Bankrobber, 2019). El final de festa tindrà ritmes 100% jamaicans gràcies a un fi de festa amb Espardenya Crew Dj’s.

Més informació sobre les activitats aquí.