Una exposició sobre la Terrisseria Salamó

14.02.2019

L'equip del Terracotta Museu està preparant una exposició monogràfica sobre la terrisseria Salamó, un dels obradors més emblemàtics de la Bisbal: "Can Salamó i els colors de la terrissa bisbalenca". Durant gairebé 250 anys les diferents generacions d’aquesta nissaga de terrissers es varen especialitzar en la terrissa acolorida en els típics colors de la ceràmica tradicional de la Bisbal (el vermell, el blanc palla i el verd).

Aquesta mostra, que es podrà visitar a partir del 3 de març, vol ser un sentit reconeixement a Pere Salamó Sais (1943 - 2017), l'últim terrisser d’aquesta nissaga, consumat ceramista, reconegut pel seu extraordinari domini de l'ofici i mestratge, sempre a punt per ajudar i animar les noves generacions de ceramistes. En segon lloc, aquesta exposició vol ser també un homenatge a tota una nissaga de terrissers que varen contribuir, en gran mesura, a mantenir durant generacions i fins als nostres dies, les tècniques tradicionals que han portat a considerar la Bisbal com la capital catalana de la ceràmica

En el seu moment Pere Salamó ja va fer donació al Museu de tot un seguit de peces i utillatge divers que es podran veure en aquesta exposició degudament explicades i museitzades al costat d'altres peces i màquines reunides expressament per aquesta mostra. El discurs de l'exposició es centrarà en la terrissa acolorida i servirà també per explicar les diferents tècniques decoratives bisbalenques.