'La ruta migratòria' formarà part de la col·lecció Catàlegs del Terracotta Museu

27.12.2018

El divendres 18 de gener a les 19:30h es presentarà el tercer volum de la col·lecció Catàlegs del Terracotta Museu, dedicat a la instal·lació artística de Javier Balmaseda La ruta migratòria. Una singularitat paisatgística, que actualment es troba exposada en la Sala d’exposicions temporals del Terracotta Museu.

L’autor del text és el crític d’art Arnau Puig, i al igual que en els dos volum anteriors, dedicats a les exposicions de Javier Garcés i Madola, trobem un reportatge fotogràfic amb el disseny, el procés creatiu de l’artista i el muntatge final de l’obra. En aquesta ocasió però, el nou catàleg tindrà un format diferent. Es tracta d’un pòster de grans dimensions (76 x 56 cm) que mostra en la cara principal la instal·lació en tota la seva magnitud; en l’altre cara es troba el recull d’imatges del procés creatiu. Aquesta cartell ve plegat a l’interior d’una carpeta que conté el text d’Arnau Puig al voltant de l’artista i de la seva instal·lació ceràmica.

L’obra de Javier Balmaseda reprodueix un fragment de carretera de proporcions reals (amb aproximadament 10 metres de llarg i 4 d’amplada) amb la singularitat que l'asfalt està format per milers de crancs negres amuntegats els uns sobre els altres. Les peces han estat realitzades per l'artista a la Bisbal d'Empordà amb l'assessorament tècnic de ceramistes locals, concretament dels ceramistes de l'Estudi Ceràmic [ba_Ro] de Vulpellac. Cada animal s'ha modelat un per un d'una forma completament artesana, aquest fet dona com a resultat una multitud de peces ceràmiques úniques que, un cop formen la carretera, passen d'individus a ser una gran massa uniforme.

Cada volum de la col·lecció Catàlegs del Terracotta Museu acompanya i complementa una de les mostres temporals instal·lades a la Sala d'Exposicions Temporals, però al mateix temps descobreix alguns dels seus aspectes menys coneguts, però no per això menys importants. El procés que envolta el disseny, el muntatge, o fins i tot la inauguració de l'exposició queden reflectits a les pàgines de cada nova publicació.

Els Catàlegs del Terracotta Museu estan dissenyats per ser agrupats en forma de col·lecció, conformant un Llibre d'Exposicions que ve a ser un reflex de la trajectòria expositiva del Terracotta Museu. El Llibre d'Exposicions 2018 es podrà adquirir a l’entrada del museu amb els tres primers volums de la col·lecció que correponen a les mostres: Javier Garcés. Escultures Ceràmiques, Madola. Vestigis i La ruta migratòria. Una singularitat paisatgística, a un preu de 25€.