Javier Garcés estrena la nova col·lecció 'Catàlegs del Terracotta Museu'

13.06.2018

El divendres 22 de juny a les 19:30h es presentarà el catàleg de l'exposició "Javier Garcés. Escultures ceràmiques". Aquesta publicació donarà el tret de sortida a una nova col·lecció de catàlegs editats pel museu.

La presentació del catàleg anirà a càrrec del fotògraf i comissari d'exposicions Eugeni Prieto i del dissenyador gràfic Pere Álvaro. L'acte estarà presidit per l'alcalde de la Bisbal d'Empordà, Lluís Puigdemont. Tot seguit, Javier Garcés oferirà una visita guiada a l'exposició.

Les exposicions temporals representen una de les principals vies per consolidar la dimensió pública del Terracotta Museu. Conceptes com actualitat, contemporaneïtat i transversalitat inspiren la nova política d'exposicions, que es desenvolupa en quatre espais diferents: la Sala d'Exposicions Temporals, l'Espai “Actualitat”, l'Espai “La Peixera” i l'Espai “El Forn”. Cada sala gaudeix d'una temporalitat i una especialització temàtica diferent, fet que possibilita la programació simultània d'un ampli ventall de propostes expositives. L'èxit i l'interès de la programació realitzada fins avui ha redundat en la percepció que es té del museu com a equipament cultural viu.

Amb la col·lecció “Catàlegs del Terracotta Museu”, es vol fer un pas més en la consecució d'aquest objectiu. Cada catàleg acompanyarà i completarà una de les mostres temporals instal·lades a la Sala d'Exposicions Temporals, però al mateix temps mostrarà alguns dels seus aspectes menys coneguts, però no per això menys importants. El procés que envolta el disseny, el muntatge, o fins i tot la inauguració de l'exposició queden reflectits a les pàgines de cada nova publicació.

Els “Catàlegs del Terracotta Museu” estan dissenyats per ser agrupats en forma de col·lecció. La suma de cada un d'ells conformarà un “Llibre d'Exposicions” que vindrà a ser un reflex de la trajectòria expositiva del Terracotta Museu.