4 peces de Museu

Activitat gratuïta

Inscripcions:

Presencialment a la recepció del Terracotta Museu
Per telèfon al 972 64 20 67 (dins dels horaris del museu)
Per mail a la direcció terracottamuseu@labisbal.cat (indicar nom i cognom dels assistents, així com un telèfon de contacte)

Sessió de cinema amb motiu de la Festa Major de la Bisbal on es projectaran quatre documentals de curta durada. En primer lloc s’oferirà un testimoni únic de l’ofici de rajoler realitzat per en Joaquim Puigvert als anys cinquanta. A la peça de Pérez de Rozas es mostren els tallers i la ceràmica de la Bisbal de principis dels seixanta, fent especial atenció a un dels seus protagonistes, Eusebi Díaz Costa. Tot seguit l’Antoni Martí presentarà dues peces de collita pròpia: la primera dedicada al cineasta empordanès Tomàs Mallol, i la segona al col·leccionista Antoni Escubedo.

El Rajoler (1956)
de Joaquim Puigvert
A mitjans dels anys 50 en Joaquim Puigvert veu que els oficis tradicionals tendeixen a desaparèixer i en fa una sèrie de documentals per preservar-ne la memòria.

Díaz Costa (1962)
de Pérez de Rozas
Eusebi Díaz Costa ha tingut un paper cabdal dins el moviment de renovació estètica i tècnica de la ceràmica bisbalenca de mitjan s. XX. L’audiovisual de Pérez de Rozas ens permet reviure el procés productiu i l’obra singular i innovadora d’aquest ceramista.

El temps d’en Tomàs Mallol (2014)
de Marina Yxart i Antoni Martí
Petit acte de reconeixement a un dels grans cineastes empordanesos, que ens va deixar una filmografia extraordinària i amb la seva col·lecció d’aparells es va crear el Museu del Cinema de Girona que porta el seu nom.

El secret de l’alquimista (2015)
de Joan Martí i Antoni Martí
L'alquimista Antoni Escubedo transforma els aparells tècnics i científics en il·lusions òptiques i acústiques. Entrarem en el santuari del coneixement de la mà del seu creador.

Sessió de cinema al Terracotta Museu '4 peces de Museu'. El Rajoler (1956) de Joaquim Puigvert, Díaz Costa (1962) de Pérez de Rozas, El temps d’en Tomàs Mallol (2014) de Marina Yxart i Antoni Martí, El secret de l’alquimista (2015) de Joan Martí i Antoni Martí. Dijous 12 d'agost a les 22h. Festa Major de la Bisbal 2021. Terracotta Museu. La Bisbal d'Empordà. Terracotta Museu de Ceràmica de la Bisbal d'Empordà - MNACTEC. Ajuntament de la Bisbal d'Empordà

Dijous

Finalitzat