Ceràmica Viva (5ª ed.)

5ª edició de l'exposició col·lectiva Ceràmica Viva

Temporada 2020 / 2021

Associació de Ceramistes de la Bisbal

La importància de la ceràmica de la Bisbal d’Empordà es reflecteix en el seu paisatge, caracteritzat per les esveltes siluetes d’antigues xemeneies que s'alcen damunt de l’horitzó urbà de la ciutat assenyalant la rellevància i vigoria d’aquesta manufactura.

La ceràmica ha estat una de les principals activitats econòmiques de la població des de l’antigor (la primera notícia documental que dóna raó de l’ofici és de 1502). Sens dubte, ho va facilitar el fet de disposar de les matèries primeres ben a prop (terreres per extreure l’argila, aigua, combustible) a més de les òptimes condicions climàtiques del lloc. Des de llavors, l’evolució ha estat contínua i els darrers anys es dóna un gran valor a l’aprenentatge i la difusió de l’ofici.

Exposició “Ceràmica Viva” s’ubica al final de l’espai permanent “Els Creadors” i dins l’àmbit “Actualitat”, i mostra el treball del conjunt d’artistes ceramistes que actualment estan donant relleu a la nova ceràmica bisbalenca. L’espai, gestionat conjuntament per l’Associació de Ceramistes de la Bisbal i el Museu exposa, per 5è any consecutiu, l’obra de més d’una trentena de ceramistes on es reflecteix la diversitat de la ceràmica contemporània.

Fang, esmalts, porcellana, ceràmica utilitària, arquitectura i jardineria, gres, artesania i disseny, indústria km0, cocció i experimentació, la varietat de la ceràmica actual de la Bisbal i rodalia dins “Ceràmica Viva”.

Dijous
oct