Tano Pisano: Ceràmica

Del 04.06.17 al 17.09.17

Sala d'exposicions temporals

Del 4 de juny al 18 de setembre de 2017

Tano Pisano (Lentini, 1947) és un home de filiació empordanesa indiscutible. Ens ha fet regals tan impagables com el Mural de la Pau de l'església de Sant Martí de Palafrugell, el recull de receptes amb el recuit com a protagonista del llibre El recuit recuit o l'escultura Peix cedida al Museu de la Mediterrània de Torroella. Generós i modest com ha demostrat en incomptables ocasions, ha combinat des de sempre una creativitat reconeguda tant en l'àmbit artístic com en el gastronòmic. Xef reconegut a Copenhague o Avinyó, aquest 2017 ha aparegut una recepta seva en el projecte editorial de Giorgio Mondadori L'arte in cucina. Gli artisti incontrano gli chef. Pisano hi participa des dels dos vessants protagonistes del llibre. No podia ser d'una altra forma.

(...)

Les ceràmiques de Pisano són pròpies d'un escultor? Pisano usa la ceràmica de la mateixa forma que usa l'aquarel·la o el gravat (fins i tot m'atreviria a dir la gastronomia, però això ara no toca). La seva fascinació per treballar amb els artesans és també culpable de la seva fascinació per la ceràmica. Li agrada dibuixar i la ceràmica no és altra cosa que una altra mena de dibuix.

Quel che resta... en l'obra d'en Tano Pisano és sempre sempre la bellesa.

Gerard Prohias

Diumenge