Casademont Le Vieux: Ceramista

De l'1 al 23 d'abril de 2017

Exposició prorrogada

Ceràmica pintada per Casademont Le Vieux

Francesc Casademont (Barcelona, 1923 - Girona, 2007) fou un artista polifacètic; tot i que és més conegut per les seves pintures de paisatges i interiors, durant un temps es va dedicar també a la realització de ceràmiques. Durant l’any 1979 només confeccionà obra en argila, al voltant d’un centenar de gerros i plats: aprengué la tècnica i elaborà peces en un taller que construí en una casa situada a la localitat de Púbol, al paratge de la Bruguera, a pocs quilòmetres de la Bisbal. Influït per aquesta proximitat, emprà els mitjans i tècniques pròpies de la zona: torn de peu, decoració damunt d’engalba, terra vermella i gres, projectant, però, l’estil que el caracteritzava.

Les obres ceràmiques de Casademont le Vieux mantenen la mateixa orientació estilística de la seva pintura que consisteix, bàsicament, en una observació de l’entorn i la seva reconstrucció simplificada a partir de la memòria, amb la voluntat de mostrar la lluminositat i l’ambient del lloc més que no pas plasmar la realitat de la forma més exacta possible. D’aquesta manera, projecta amb pinzellades difuminades, sovint de tons suaus i emotius, la seva captació del paisatge i la natura, resumida en petites vistes panoràmiques.

En l’exposició “Casademont, le Vieux (1939-1994)”, que organitzà el Banco Bilbao-Vizcaya a la seva sala d’exposicions de Barcelona (del 14 de març al 24 d’abril de 1995), l’artista va presentar-hi vint-i-dos gerros. Fou la segona vegada que es mostraven públicament, ja que una part havia estat exhibida amb anterioritat (1982) a la Galeria d’art Jaume III, de Palma de Mallorca. Avui es mostren per tercer cop, en aquest cas al Terracotta Museu: onze gerros pertanyents a la nostra col·lecció, cedits per la vídua de l’artista Sra. M. Àngels Mercader i Camps.

Diumenge

Dilluns