Gairebé cinc mil persones han visitat l’exposició de ceràmica de Jordi Cuixart

05.10.2020

D'ençà que es va inaugurar, el passat 1 de desembre de 2019, un total de 4.961 persones han visitat l’exposició de ceràmica “Jordi Cuixart. Des de Lledoners” instal·lada a l’interior d’un dels forns de llenya del Terracotta Museu. Aquesta exposició de peces de Jordi Cuixart, organitzada per Òmnium Cultural Baix Empordà amb la col·laboració del Museu, inicialment estava programada fins al 26 de gener, però l’èxit de públic que es va reflectir des del primer dia –a l’acte inaugural varen assistir més de 500 persones– va motivar la pròrroga, allargada amb posterioritat fins al 30 de setembre (a causa del tancament del museu durant els mesos de confinament).

La mostra, que consta de seixanta-cinc peces de ceràmica realitzades pel president d’Òmnium Cultural en el Centre Penitenciari de Lledoners, ja s’havia pogut veure anteriorment al Centre Cardona Medieval i al Centre Cultural els Forns de Breda. Després de la seva estada a la Bisbal, continuarà el seu periple itinerant sota el paraigua d’Òmium Cultural i la coordinació del Terracotta Museu. Està previst que la mostra es pugui veure arreu de Catalunya, la propera parada serà a la Seu d’Òmnium Anoia a Igualada, i s’inaugurarà cap a finals d’any.

El gruix de l’exposició són les peces que Cuixart ha realitzat en el taller de ceràmica de la presó de Lledoners durant els anys 2018 i 2019, on continua aprenent noves tècniques, evolucionant com artista i perfeccionant l’habilitat amb el torn i l’argila.

També es pot contemplar la peça realitzada per l’artista i activista xinès Ai Weiwei el desembre de 2018, quan va entrar a Lledoners en un acte de denúncia i solidaritat amb els presos polítics catalans en contra de la seva situació d’empresonament, i atret també pel fet que Jordi Cuixart cultivés una vessant artística a través de la ceràmica. Quan era al taller de ceràmica conversant amb ell li va demanar que es descalcés i que deixes la seva petjada com una empremta en el fang. La peça forma part d’una campanya per commemorar els 70 anys de la Declaració Universal dels Drets Humans.

Finalment, a partir d’ara, també formarà part de l’exposició itinerant el mural reivindicatiu titulat “Mural de la Llibertat”, que l’Associació de Ceramistes de la Bisbal va coure en directe en un forn construït expressament als exteriors del Terracotta Museu durant la inauguració de l’exposició.