Jordi Marcet i Rosa Vila-Abadal exposen al Terracotta Museu

30.07.2020

En la seva voluntat de promoure la ceràmica d’art, darrerament el Terracotta Museu ha produït exposicions d’alguns dels ceramistes contemporanis més destacats del país. Artistes que han trobat la seva forma d’expressió en la terra cuita, i amb una carrera professional llargament aplaudida i consolidada, i on ara se n'afegeixen dos més; la parella de creadors formada per Jordi Marcet (1949, Barcelona) i Rosa Vila-Abadal (1950, Barcelona).

Des dels seus inicis en el món de l’art, Jordi Marcet i Rosa Vila-Abadal presenten la seva obra de forma conjunta, una única obra elaborada a quatre mans. Els dos ceramistes es varen formar a l’Escola Massana de Barcelona i als tallers de Jordi Aguadé i Jordi Ancil la Rosa. El 1969 exposen per primer cop a Barcelona, i poc després, el 1972, inauguren la seva primera exposició individual.

Una llarga trajectòria que els han dut a mostrar la seva obra en multitud d’ocasions arreu del país, però també a la resta d’Europa (Espanya, Andorra, França,  Anglaterra, Holanda, Bèlgica, Suècia i Àustria) i del món (Veneçuela, Brasil, Corea, Japó i la Xina). Jordi Marcet i Rosa Vila-Abadal han assolit la maduresa artística i l’excel·lència gràcies a recerca, a la investigació i sobretot a l’experimentació constant. Un treball incansable a través del qual han elaborat un llenguatge propi, tant elegant i subtil com complex i laboriós.

Les peces que surten del seu taller són el fruit de la reflexió i el debat entre els dos autors sumats a un procés creatiu en el qual cada un d’ells aporta la seva manera de fer particular i la seva especialitat. L’exposició “Ordenant el caos”, produïda pel Terracotta Museu, és un clar exemple de la perfecció tècnica i artística que han assolit. Es presenten una vintena de peces de recent creació que es caracteritzen per una gran sobrietat i elegància. Escultures ceràmiques que són el resultant de repetir i ordenar molts fragments, sovint geomètrics (tot i que també lletres), que els artistes combinen en un exercici de perseverança i excel·lència.