El Terracotta Museu participa al Som Cultura

19.10.2018

El Club de Cultura i Identitat del Patronat de Turisme Costa Brava Girona organitza la tercera edició del festival Som Cultura. Aquest novembre serà un mes d’experiències culturals, amb una selecció d’activitats per descobrir l’àmplia oferta cultural, patrimonial i d’espectacles de les comarques gironines. Una cinquantena d’entitats, entre museus, ajuntaments, oficines de turisme i empreses del sector, han treballat en xarxa per impulsar les activitats proposades que tindran lloc a nombrosos municipis i espais culturals gironins.

En aquesta nova edició, el Terracotta Museu s’apunta a la festa de la cultura que suposarà aquest festival!

En primer lloc, el museu participarà en l’activitat inaugural del Som Cultura organitzada per la Xarxa de Museus de les Comarques de Girona i titulada Els museus surten al carrer!, una marató de tallers per descobrir en família el patrimoni del nostre territori. Els tallers seran a càrrec dels museus de la xarxa i tindran lloc el matí del dissabte 3 de novembre a la Placeta Sant Joan de Sant Feliu de Guíxols. El Terracotta proposa un taller de decoració de rajoles amb la tècnica de sota coberta, “Pinta la teva rajola de ceràmica”, que es podrà realitzar gràcies a la col·laboració de l’Associació de Ceramistes de la Bisbal i els alumnes del Grau Mitjà de Terrisseria de l’INS La Bisbal.

En segon lloc, el museu organitza una visita familiar teatralitzada a l’exposició permanent: Tot per un ral!. Una proposta que tindrà lloc el mateix dissabte 3 de novembre a les 18h. Els assistents es trobaran que de cop i volta el museu s'ha quedat sense guia. Per sort la situació la salvaran dos personatges ben singulars, dos treballadors que porten molts anys en el museu i que ajudaran al públic a descobrir la història de la ceràmica de la Bisbal entre bon humor i rialles. A més, com que serà una ocasió especial, al final de la visita hi haurà un tastet de càntirs!

El Som Cultura pretén estimular l’interès i el consum cultural tant de la gent del territori com dels seus visitants; donar a conèixer nous productes mitjançant noves fórmules i llenguatges; sorprendre amb propostes culturals innovadores, en definitiva, reivindicar el patrimoni monumental, artístic i tradicional de les comarques gironines.

Aquest novembre gaudeix de la cultura al Terracotta Museu, gaudeix del Som Cultura!

Programa:

Els Museus surten al carrer
Dissabte 3 de novembre, de 10:30 a 14:30h
Placeta de Sant Joan de Sant Feliu de Guíxols
Tallers gratuïts

Tot per un ral!
Visita familiar teatralitzada + tast de càntirs
Dissabte 3 de novembre, 18h
Terracotta Museu