Celebrem el Dia i la Nit dels museus al Terracotta

16.05.2017

El 18 de maig hi haurà la tradicional jornada de portes obertes al museu, que es podrà visitar gratuïtament dins del seu horari habitual (de 10 a 13 h i de 16 a 19 h).

També s'obrirà una nova exposició temporal, Entre Museus i col·leccions: aiguamans del Museu de la Pesca de Palamós, fruit de la col·laboració entre el Terracotta Museu i el Museu de la Pesca de Palamós, dins del programa “Entre Museus”, un projecte de documentació i difusió conjunt dels fons dels membres de la Xarxa de Museus de la Costa Brava. Aquesta proposta vol donar sortida a un conjunt de peces que es troben en la reserva de les col·leccions dels museus i que, en condicions normals, són invisibles als usuaris.

A partir del 18 de maig es podran visitar tres aiguamans de la col·lecció del Museu de la Pesca i que havien format part del Museu Cau de la Costa Brava (1920 - 1989). Aquestes peces es varen elaborar a la Bisbal d’Empordà entre finals del segle XIX i principis del XX; dues d’elles de colors verds i palla, i una tercera de colors vermells, tres dels colors més característics de la producció ceràmica bisbalenca.

El dissabte 20 de maig al vespre, a partir de les 19 h, i fins a la mitjanit, el Terracotta Museu estarà de celebració. La primera activitat serà una visita guiada de comiat a l'exposició temporal "Rogenca, argila i foc" (19:30 h), aquesta mostra es va prorrogar fins al 21 de maig a causa de l'èxit que va tenir entre els visitants. El punt final serà aquesta visita on la mateixa artista, Antònia Roig, ens explicarà l'evolució del seu llenguatge plàstic a través de les diferents peces exposades. La mostra pretén mostrar els més de quaranta anys d'ofici de l'artista.

A les 20 h, Xavier Rocas, conservador del museu, oferirà la conferència Parlen els terres: Marques de fàbrica a les rajoles fines de paviment bisbalencs.

Finalment, a les 21:30 h hi haurà la proposta de l'Associació de Ceramistes de la Bisbal, que en aquesta ocasió col·laborarà amb un espectacular muntatge que porta per títol Forn translúcid. Es tracta de l'encesa d'un forn que construiran amb ampolles de vidre i argila, per a coure ceràmica. El forn arribarà a una temperatura de 950-1000?°C. L'espai destinat a la construcció del forn serà el claustre d'entrada al Museu i, tot plegat vindrà acompanyat de la música en directe del grup de versions FRONTERACUSTICA.