La Marató al Terracotta

Visiteu el Cicle de Terrisseria

Finalitzat
divendres, 8 de desembre | 10:00 h

Aquest any el  Terracotta Museu i el Cicle Formatiu de Grau Mitjà de Terrisseria organitzen un matinal en benefici de La Marató de TV3.

Des de principis d’aquest curs escolar el museu acull en les seves instal·lacions el Cicle Formatiu de Grau Mitjà de Terrisseria. Això va suposar, d’una banda, habilitar dues sales i, de l’altra, adequar les seves instal·lacions als nous usos i necessitats. També s’ha adquirit l’utillatge necessari per a poder realitzar les pràctiques (forn, torns, tornetes, galetera, depuradora...).

Durant el divendres 8 de desembre aquest nou espai obrirà les seves portes als visitants del museu. Des de les 10h fins a les 14h els alumnes del cicle ensenyaran la seva perícia oferint demostracions de torn i de l’ofici de terrisser a tots aquells que s’hi vulguin apropar.

El museu també oferirà dues visites guiades a l’exposició permanent, la primera serà a les 10:30h i la segona a les 12h. L'activitat més emblemàtica de la Bisbal d'Empordà ha estat, històricament, la ceràmica, una manufactura de gran tradició i renom que ha generat un important patrimoni material i immaterial. Amb aquesta visita es pot copsar la importància que ha tingut i té el sector en la història i l'actualitat de la Bisbal, la gran varietat de peces que s'han produït, i la qualitat dels mestres ceramistes de la ciutat. Aquestes visites seran gratuïtes amb l’entrada al museu.

Serà un matí solidari, on la recaptació íntegra de la taquilla del museu anirà destinada a La Marató de TV3, que enguany està dedicada a la investigació de les malalties infeccioses.

Les malalties infeccioses són la causa d’1 de cada 3 morts al món i són un problema important de salut pública. Estan causades per microorganismes patògens (bacteris, virus, fongs i protozous) que entren al cos i es multipliquen, fins que produeixen la malaltia. Cada microorganisme s’instal•la i prolifera en un lloc diferent del cos humà, depenent de la seva via d’entrada i característiques. Les persones que porten pròtesis ortopèdiques o vàlvules cardíaques o neurològiques tenen un risc afegit de tenir infeccions oportunistes en aquests dispositius permanents. La majoria de malalties infeccioses es transmeten d’uns individus als altres i poden afectar qualsevol persona. Tothom tindrà unes quantes infeccions al llarg de la seva vida. La majoria són lleus, però algunes són molt greus i poden portar a la mort de manera ràpida.

Visita al Terracotta Museu + Aules del Cicle de Terrisseria + Demostracions
Horari: de 10 a 14h
Visita guiada al Terracotta Museu
Horari: 10:30h i 12:00h