Javier Garcés. Escultures ceràmiques

Catàlegs del Terracotta Museu, 01

Catàleg de l’exposició “Javier Garcés. Escultures ceràmiques”, una mostra produïda i organitzada pel Terracotta Museu de Ceràmica de la Bisbal i instal·lada a la sala d’exposicions temporals del 14 de d'abril al 23 de juliol de 2018.

Mostra retrospectiva dedicada íntegrament a l'obra en ceràmica d'aquest artista resident i fill adoptiu de l'Empordà, Javier Garcés (Saragossa, 1959). Un recorregut per la seva producció escultòrica realitzada en ceràmica. Obres, d'un realisme colpidor i molt personal, permeten copsar el seu gran domini de la tècnica, obres que no deixen de ser un reflex del seu entorn humà més proper (confirmat per familiars i amics).

Garcés és un treballador incansable, constant i perseverant, la seva obra escultòrica ha oscil·lat sempre entre el genèric i el singular, entre la sostracció de tot rastre d'individualització fins a la recreació hiperrealista en el més ínfim detall dels seus personatges. Es tracta doncs d'una recreació escultòrica que ennobleix les persones reals a les que retrata, però sense sublimar-les.

Edita

Edició
550 exemplars

Catàlegs del Terracotta Museu

Cada nou volum dels “Catàlegs del Terracotta Museu”, acompanya i completa una de les mostres temporals instal·lades a la Sala d'Exposicions Temporals del museu, però al mateix temps mostra alguns dels seus aspectes menys coneguts, però no per això menys importants. El procés que envolta el disseny, el muntatge, o fins i tot la inauguració de l'exposició queden reflectits a les pàgines de cada nova publicació.

Els “Catàlegs del Terracotta Museu” estan dissenyats per ser agrupats en forma de col·lecció. La suma de cada un d'ells conformarà un “Llibre d'Exposicions”, un reflex de la trajectòria expositiva del Terracotta Museu.