El Terracotta Museu participa en el EuroCultureTrip una acción pionera de promoción y difusión en redes

19.09.2018

El Terracotta Museu va rebre un grup de quatre bloguers internacionals de l’àmbit dels viatges, la cultura i la gastronomia que varen participar en l’EuroCultureTrip, una acció promocional conjunta de màrqueting digital, endegada pel Patronat de Turisme Costa Brava Girona, el Patronat de Turisme de l’Emilia Romagna, a Itàlia, i la ciutat de Graz, a Àustria. L’objectiu és posicionar aquestes tres territoris com a destinacions imprescindibles per als amants de les experiències culturals i enogastronòmiques a Europa.

Del 9 al 15 de setembre hi va haver el viatge de descoberta i d’experiències a la regió italiana de l’Emilia Romagna i a la Costa Brava, i el Terracotta Museu els va rebre la tarda del dijous 13 de setembre. En el museu varen realitzar una visita a l’exposició permanent, on varen descobrir la importància de la indústria ceràmica en la història i l'actualitat de la Bisbal, i el gran patrimoni material i immaterial que ha generat. Gràcies a la complicitat amb l’Associació de Ceramistes de la Bisbal també varen tenir l’oportunitat de gaudir d’una demostració de torn a càrrec del ceramista Lluís Heras “Didi”, i varen realitzar un taller de rakú, amb el qual varen poder veure el procés de cuita en directe. Les obres que es realitzaran en el museu durant aquest 2018 i als nous espais que s’hi rehabilitaran, propiciaran a poder ofertar de forma habitual aquestes activitats a grups turístics i familiars, oferint doncs una visita experiencial i més enriquidora.

L’EuroCultureTrip neix arran de l’èxit obtingut l’any 2016 amb l’acció EuroFoodTrip, portada a terme entre el Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona i el Patronat de Turisme de l’Emilia Romagna, i que va obtenir el premi a la Campanya de Màrqueting Líder d’Europa 2017 per l’organització World Travel Awards. Es vol generar continguts a les xarxes socials i mitjans en línia a fi de remarcar les similituds de l’oferta de turisme cultural de les tres destinacions en l’àmbit internacional.

Els bloguers que varen participar en aquesta experiència d’intercanvi entre destinacions turístiques són: la belga Frédérique Henrottin, de yummy-planet.com; la irlandesa Janet Newenham, de journalistontherun.com; l’alemanya Nina Soentgerath, de reisehappen.de, i el videobloguer italià Emiliano Bechi Gabrielli, de www.emisevenmedia.com.

L’etiqueta principal que s’utilitza en aquesta acció és #EuroCultureTrip seguida per les etiquetes de cadascuna de les destinacions #InCostaBrava #InEmiliaRomagna i #VisitGraz